آخرین اخبارجهان

آموزش انگلیسی در کوریای شمالی متوقف شد


پس از آن‌که وزارت خارجه بریتانیا برای شهروندان آن کشور به دلیل خطرناک بودن وضعیت امنیتی کوریای شمالی هشدار داد، پیونگ‎یانگ در پاسخ به آن، آموزش زبان انگلیسی را در یگانه دانشگاه خصوصی «علوم و تخنیک پیون‏یانگ» به حالت تعلیق درآورده است.
وزارت خارجه انگلیس هشداری را که پیش از این در مورد سفر شهروندان بریتانیا به کوریای شمالی نشر کرده بود بروز کرده و گفته است که هرچند زندگی در کوریای شمالی آرام به نظر می‎رسد، ولی وضعیت امنیتی آن کشور هیچ اعتباری ندارد و هر لحظه ممکن است پرآشوب شود.
در همین حال، دانشگاه خصوصی علوم و تخنیک پیونگ یانگ با انتشار بیانیه‎ای گفته است که در حال حاضر برنامه اولیه صنف‏ها مطابق با منابع موجود تنظیم شده و دانشگاه همچنان به عنوان تنها دانشگاه کوریای شمالی که در خارج از آن کشور نیز فعالیت دارد، کار خود را ادامه می‎دهد.
به نقل از ایسنا، این دانشگاه می‎کوشد که غیر امریکایی‎ها را جایگزین امریکایی‏کند، ولی در حال حاضر این موضوع عملی نیست چون بریتانیا نیز به شهروندانش هشدار داده است که به کوریای شمالی سفر نکنند.
گفتنی است که آزمایش‎های اتمی اخیر کوریای شمالی باعث شد که از سوی کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده امریکا تحریم‎های بیشتری بالای این کشور وضع شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا