آخرین اخبارافغانستانفرهنگ و دانش

آموزگاران نمی‌توانند از گوشی استفاده کنند

وزارت معارف محدودیت تازه‌ای را بر آموزگاران مکاتب دولتی وضع کرده است. براساس این محدودیت آموزگاران نباید در جریان تدریس از گوشی‌های شخصی خود استفاده کنند.

وزارت معارف محدودیت تازه‌ای را بر آموزگاران مکاتب دولتی وضع کرده است. براساس این محدودیت آموزگاران نباید در جریان تدریس از گوشی‌های شخصی خود استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، در خبرنامه که از سوی وزارت معارف نشر شده آمده است که «براساس هدایت جدی محمد‌ میرویس بلخی وزیر معارف استفاده از تیلفون‌ها و استفاده از شبکه‌های اجتماعی در جریان تدریس ممنوع اعلام شده است.»
مسئولان وزارت معارف دلیل این محدودیت تازه را کم‌توجهی آموزگاران به تدریس اعلام کرده‌اند.
در خبرنامه این وزارت آمده است:«قرار اطلاعات واصله، شماری از معلمان در جریان تدریس با مشغولیت در تیلفون‌ و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، کم‌تر به تدریس توجه می‌کنند که این مسئله نه تنها در مغایرت با اصول تدریسی قرار دارد، بلکه عامل عقب‌مانی و محرومیت شاگردان از آموزش می‌شود.»
وزارت معارف به مدیران و مسئولان مکاتب دولتی هدایت داده است که استفاده از هر‌نوع گوشی توسط آموزگاران را در جریان ساعات درسی ممنوع قرار دهند.
این وزارت هم‌چنان هشدار داده است در صورتی که این هدایت در مکاتب دولتی تطبیق نشود،‌ با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.
این در حالی است که بر اساس آمارهای وزارت معارف، هم‌اکنون در حدود ۹ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور مشغول فراگیری آموزش هستند. هم‌چنان بسیاری از مکتب‌ها ساختمان ندارند و دانش‌آموزان در فضای باز درس می‌خوانند. رییس‌ جمهور هم زمان با نواختن زنگ معارف سال ۱۳۹۸، تأکید کرد که قرار است مکتب‌ها در کشور به شبکه فایبر نوری وصل شوند. او گفت تاکنون ۱۱۵مکتب در نُه ولایت به این شبکه وصل شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا