آخرین اخبارسینمافرهنگ و دانشمطالب معلوماتی

«آواتار» عنوان پرفروش‌ترین فلم تاریخ سینما را از آن خود کرد

فلم «آواتار» ساخته «جیمز کامرون» با عبور از مرز ۲ میلیارد و ۸۰۲ میلیون دالر فروش، پرفروش‌ترین فلم تاریخ سینما شد.


سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد که آواتار با پشت سر گذاشتن فیلم ابرقهرمانی «انتقام‌جویان: پایان بازی» بار دیگر به صدر فهرست پرفروش‌ترین فلم‌های تاریخ سینما برگشت.
این فلم علمی- تخیلی و حماسی این آخر هفته پس از ۱۲ سال مجدداً در سینماهای چین اکران شد و آنقدر فروش داشت که بتواند رتبه اول فهرست پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینما را از چنگ انتقام‌جویان درآورد.
آواتار(۲۰۰۹) اولین بار در سال ۲۰۱۰ با عبور از سد تایتانیک عنوان پرفروش‌ترین فلم تاریخ را به دست آورد اما در سال ۲۰۱۹، انتقام‌جویان با ۲ میلیارد و ۷۹۷ میلیون دالر فروش در گیشه آن را کنار زد و صدرنشین فهرست شد. در آخرین تحولات، فلم محبوب جیمز کامرون این شنبه (۲۳ حوت ۹۹) با عبور از مرز ۲ میلیارد و ۸۰۲ میلیون دالر فروش به رتبه اول برگشت و رکوردش را پس گرفت.
جان لاندو تهیه‌کننده این فلم می‌گوید: مفتخریم که به این مرحله رسیدیم. اما آنچه بیشتر از هر چیزی من و جیم را خوشحال می‌کند این است که آواتار در چنین دورانی به سینماها برگشت. ما سخت در حال کار بر روی قسمت‌های بعدی از مجموعه فلم‌های آواتار هستیم و در نظر داریم دنباله این داستان حماسی را در سالهای پیش رو با مخاطبان به اشتراک بگذاریم.
اولین قسمت از پنج فلم جدید مجموعه سینمایی آواتار در سال ۲۰۲۲ میلادی اکران خواهد شد.
به گفته پل درگارابدیان(Paul Dergarabedian) تحلیلگر ارشد رسانه در کمپنی کام اسکور، این که آواتار بار دیگر تاج پرفروش‌ترین فلم تاریخ را بر سر گذاشت، اهمیت پرده نقره‌ای را هم از منظر تاثیر فرهنگی و هم از منظر قدرت بالای درآمدزایی، به منصه ظهور می‌گذارد.
فهرست پرفروش‌ترین فلم‌های تاریخ در تسخیر دیزنی
براساس قرارداد جدیدی که به موجب آن استدیوهای فلم و سریال فاکس قرن بیستم به مالکیت کمپنی فلمسازی دیزنی درآمد، در حال حاضر پنج فلم اول فهرست پرفروش‌ترین فلم‌های تاریخ به این کمپنی تعلق دارند؛ به عنوان مثال، تایتانیک که سومین فلم این فهرست است، محصول مشترک کمپنی پارامونت پیکچرز و فاکس قرن بیستم بود. فلم‌های جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد، انتقام‌جویان: جنگ ابدیت، بازسازی لایواکشن شیرشاه(۲۰۱۹)، انتقام‌جویان و یخ‌زده ۲ دیگر نمایندگان دیزنی در صدر این فهرست هستند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا