آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

آیت‌الله خامنه‌ای بر ایجاد حکومت فراگیر از سوی طا-لبان تاکید کرد

خبرگزاری دید: آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران در دیدار با رییس امام علی رحمان رییس جمهور تاجیکستان، بر ایجاد حکومت فراگیر و جامع از سوی طا-لبان تاکید کرد.


به نقل از رسانه‌های ایرانی، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران گفت: نگرانی‌های ایران و تاجیکستان درباره افغانستان مشترک است و ما معتقدیم که آقایانی که اکنون در افغانستان برسرکار هستند باید بتوانند با یک حکومت جامع و فراگیر از همه گروه‌ها استفاده کنند.
رهبر ایرا در این خصوص افزود: نگرانی‌های ایران و تاجیکستان درباره افغانستان مشترک است و هر دو کشور از گسترش تروریزم و رشد گروه‌های تکفیری در این کشور نگران هستند و ما معتقدیم که آقایانی که اکنون در افغانستان برسر کار هستند باید بتوانند با یک حکومت جامع و فراگیر از همه گروه‌ها استفاده کنند.
در همین حال، امام علی رحمان نیز در این دیدار نگرانی‌های امنیتی به ویژه درباره افغانستان و گسترش تروریزم را از موضوعات مهم میان دو کشور برشمرد و افزود: ما خواستار صلح و آرامش و حکومتی با حضور همه قومیت‌ها، در افغانستان هستیم و امیدواریم با افزایش همکاری‌های امنیتی ایران و تاجیکستان، بتوان بر نگرانی‌ها غلبه کرد.
با این حال، طا-لبان می‌گویند که حکومت تشکیل شده از سوی آن‌ها فراگیر است و هرنوع تبصره مقامات خارجی را در این خصوص مداخله در امور داخلی افغانستان تعبیر می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا