آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانسیاست

آیت‌الله خامنه‌ای: امریکا در افغانستان تحقیر شد

آیت‌الله سید علی‌ خامنه‌ای رهبر ایران در پیامی به مناسبت حج و عید قربان، در مورد افغانستان گفته است که امریکا در این کشور به شدت تحقیر شد. رهبر ایران همچنان افزوده که تمام سخن ایران که جهان غرب را نگران ساخته، دعوت به مقاومت است.


به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران امروز دوشنبه(۲۸ سرطان) در پیامی به مناسبت حج و عید قربان، گفت که امریکا در افغانستان تحقیر شد.
رهبر ایران افزوده که تمام سخن ایران که جهان غرب را نگران ساخته، دعوت به مقاومت در سرزمین‌های اسلامی است.
آیت‌الله خامنه‌ای: درک غلط امریکایی‌ها از ملت‌های این منطقه موجب شد که امریکا در افغانستان تحقیر شود، و پس از آن ورود پُر سروصدا در بیست سال پیش، و پس از به کار بردن سلاح و بمب و آتش در برابر مردم بی‌دفاع و غیر نظامی، خود را در باتلاق حس کند و نیرو و ابزار نظامی خود را از آن بیرون بَرَد.
رهبر جمهوری اسلامی ایران در مورد سیاست کشورش گفته: «همه‌ سخنِ جمهوری اسلامی که دنیای استکبار را نگران و خشمگین کرده است، دعوت به این مقاومت است: مقاومت در برابر دخالت و شرارت امریکا و دیگر قدرت‌های متجاوز و به دست گرفتنِ سررشته‌ آینده‌ دنیای اسلام با تکیه بر معارف اسلامی.
آیت‌الله سید علی‌ خامنه‌ای در مورد مسایل افغانستان افزود: البتّه ملّت بیدار افغان باید مراقب ابزارهای اطّلاعاتی و سلاحهای جنگ نرم امریکا در کشورش باشد و هشیارانه در برابر آن بِایستد.
در این پیام، رهبر جمهوری اسلامی ایران اشاره‌هایی نیز به مسایل خاورمیانه، سیاست‌های دولت عربستان سعودی، اسراییل، عراق، سوریه، فلسطین، کشورهای حوزه خلیج فارس و کل جهان اسلام داشته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا