آخرین اخبارافغانستان

آیت‌الله ساجدی خواستار بسیج ملی در برابر طالب و داعش شد


آیت‌الله سید حسین ساجدی، از علمای برجسته کشور پیشنهاد کرده که به منظور نابودی هراس‌افکنان طالب و داعش در افغانستان، در کنار نیروهای اردو و پولیس ملی، باید بسیج مردمی برای دفاع خودی شکل بگیرد.
به گزارش خبرگزاری دید، آیت‌الله ساجدی در پی بروز ناامنی‌های اخیر و کشتار مردم بی‌گناه در نقاط مختلف کشور، خواستار «بسیج ملی» در برابر گروه‌های طالب و داعش شد.
آقای ساجدی در پیامش آورده است:« خبر هولناک فاجعه انسانی در میرزاولنگ – سرپل، در فاصله کوتاهی از فاجعه دردناک مسجد جوادیه هرات، شوک عظیمی بر افکار عمومی وارد ساخته است. عمق این فجایع به حدی هست که وجدان‌های بیدار را منزجز و خشمگین ساخته است.»
وی با طرح این پرسش که «به راستی تا کی شاهد سلسله جنایات متواتر در نقاط مختلف کشور و بالارفتن تلفات انسانی باشیم؟» افزوده است:« چرا این جنایات بیش‌تر متوجه پیروان اهل بیت(ع) در افغانستان هست؟»
این عالم برجسته دینی در ادامه افزوده است:« با این‌که همه ملت مظلوم ما زیر تیغ جلادان نقاب‌پوش قرار دارند، اما غالباً مساجد و تجمعات که شخصیت‌های تاثیرگذار و مناطق شیعه‌نشین مورد هجوم قرار می‌گیرند؟»
آیت‌الله ساجدی همچنان خاطرنشان کرده است:« آیا این، خبر از کوچ اجباری مردم ما از سرزمین آبائی‌شان نمی‌دهد؟ آیا این سلسله قتل‌های زنجیره‌ای، نوعی نسل‌کشی از نوع نسل‌کشی‌های عبدالرحمن خانی نیست؟»
وی ضمن اشاره به پیمان امنیتی کابل-واشنگتن و نیز حضور ۹ پایگاه نظامی ایالات متحده امریکا در افغانستان، بیان داشته است« آیا امریکایی‌ها فقط مسئول حفظ امنیت ارگ و کارمندان ارگ ریاست جمهوری هستند؟ آیا هیچ راه حل معقولی برای دفاع از جان و مال و ناموس مردم وجود ندارد؟»
آقای ساجدی در بخشی دیگر از پیامش آورده است:« ما در «حالتی خاص» به سر می‌بریم و لذا باید امکانات و ظرفیت‌های خاص برای دفاع از مردم ایجاد شود.»
او در اخیر، با اشاره به این‌که مسئولان امنیتی در تامین امنیت شهروندان کوتاهی کرده‌اند، گفته است:« از مردم فهیم کشور می‌خواهم انسجام ملی خویش را حفظ نموده و یکپارچه از مذاهب و اقوام مختلف دست به دست هم داده تا بتوانیم کشور و ملت خویش را از این مرحله دردناک عبور دهیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا