آخرین اخبارافغانستانفرهنگ عامه

سید علی‌رضا محمودی:

آیت‌الله ساجدی سال‌های طولانی عمر خود را در راه خدمت به اسلام و معارف اهل بیت سپری کرد

رییس جریان سیاسی توافق ملی و تغییر در واکنش به درگذشت آیت‌الله ساجدی اظهار داشت که مرحوم ساجدی سال‌های طولانی عمر خود را در راه خدمت به اسلام و معارف اهل بیت سپری کرد.

رییس جریان سیاسی توافق ملی و تغییر در واکنش به درگذشت آیت‌الله ساجدی اظهار داشت که مرحوم ساجدی سال‌های طولانی عمر خود را در راه خدمت به اسلام و معارف اهل بیت سپری کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، سید علی‌رضا محمودی رییس جریان سیاسی توافق ملی و تغییر در پیامی به مناسبت درگذشت آیت‌الله سید محمد حسین ساجدی گفته است: آیت‌الله ساجدی شخصیت مبارزی که در جهاد مقدس مردم افغانستان نقش بسا ارزنده و سازنده‌ای را به‌دست اجرا گذاشت و پس از آن سال‌های طولانی عمر پر برکت خود را در راه خدمت به دین مقدس اسلام، معارف اهل بیت علیهم‌السلام و تربیت صدها تن از شایقین دروس دینی و تأسیس مدارس دینی و مساجد سپری کرد.
متن کامل پیام:
بسم الله الرحمن الرحیم
انّا لله و انّا الیه راجعون
با دریغ و تأسف خبر درگذشت فقیه مجاهد، شخصیت وارسته، عالم عامل، معلم اخلاق، حافظ و مفسر قرآن کریم حضرت آیت‌الله حاج سید محمد حسین ساجدی را دریافت کردم.
آیت‌الله ساجدی شخصیت مبارزی که در جهاد مقدس مردم افغانستان نقش بسا ارزنده و سازنده‌ای را به‌دست اجرا گذاشت و پس از آن سال‌های طولانی عمر پر برکت خود را در راه خدمت به دین مقدس اسلام، معارف اهل بیت علیهم‌السلام و تربیت صدها تن از شایقین دروس دینی و تأسیس مدارس دینی و مساجد سپری کرد.
آیت‌الله سید محمد حسین ساجدی در سن بیست سالگی و در مدت یکسال قرآن کریم را به صورت کامل حفظ کرد. تربیت اساتید حوزوی و ده‌ها حافظ قرآن کریم، کسب رتبه‌های بین‌المللی، تاسیس مدرسه علمیه حضرت قائم عج‌الله تعالی فرجه، احیا و بازسازی مدرسه زینبیه کارته چهار کابل، فعالیت‌های گسترده دینی در امریکا گوشه‌ای از کارنامه درخشان این عالم فرزانه می‌باشد.
در شرایطی که مردم افغانستان به شخصیت‌های وارسته و علمای عامل نیاز دارد، فقدان این بزرگ مرد ضایعه جبران ناپذیر است.
اینجانب این ضایعه بزرگ را به بیت آن مرحوم، حوزات علمیه و مردم مومن و متدین افغانستان تسلیت گفته و از خداوند متعال علو درجات برای آن فقیه فرزانه استدعا دارم.
سید علی‌رضا محمودی
رییس جریان سیاسی توافق ملی و تغییر
۱۶ سنبله ۱۳۹۸

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا