آخرین اخبارافغانستان

آیت‌الله ساجدی: شهر نیلی “دارالمومنین” است

آیت‌الله سید حسین ساجدی، طی سفر سه روزه که در ولایت دایکندی داشت، در نخستین سخنرانی خویش شهر ” نیلی” مرکز این ولایت را “دارالمومنین” خوانده و مردم آن را به فراگیری علومی اسلامی فراخواند.


به گزارش خبرگزاری دید، آیت‌الله ساجدی در محفلی که به خاطر حضور وی در دایکندی با اشتراک صدها تن از مردم دایکندی، علما، روحانیون و نهادهای فرهنگی برگزار شده بود، ضمن دعوت مردم به فراگیری علوم اسلامی، علما و معلمان را یگانه دلیلی پیشرفت جامعه اسلامی دانسته، گفت: یکی از وظایف مهم آموزگاران امر به معروف و نهی از منکر بوده و امیدواریم تا وظایف‌شان را به خوبی انجام دهند.
وی همچنان اتحاد و اتفاق را یگانه خواسته پیشوایان دینی عنوان کرده گفت:« اگر این اتحاد و اتفاق در بین جوامع اسلامی وجود داشته باشد، هیچ شیطانی نمی‌تواند خدشه‌ای در دین و معتقدات مردم به وجود آورد.»
از سوی هم، علی محمد احمدی، رییس شورای علمای دایکندی می‌گوید: تلاش در جهت تقریب مذاهب اسلامی در افغانستان از دستاوردهای آیت‌الله ساجدی است.
همچنان سید جواد موسوی، یکی از علمای دینی و موسس دارالقرآن کوثر که مسئولیت برگزاری محفل علمایی و استقبال از آیت‌الله ساجدی را به عهده داشت، ولایت دایکندی را یکی از محروم‌ترین ولایات کشور عنوان کرد که نه تنها مورد بی‌مهری و کم‌توجهی حکومت مرکزی قرار داشته، بلکه از سوی مراجع تقلید نیز توجه چندانی به این ولایت صورت نگرفته است.
آیت‌الله سیدحسین ساجدی، دو روز پیش به ولایت دایکندی سفر کرده بود و قرار است مدت ۳ روز در بین اقشار مختلف مردم سخنرانی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا