آخرین اخبارافغانستانسیاست

ائتلاف «محور مردم» در کابل اعلام موجودیت کرد


نشست اعلام موجودیت ائتلاف جدید سیاسی در برابر ارگ زیر نام “محور مردم” در کابل برگزار شده و اعضای این ائتلاف از ناکارا بودن حکومت وحدت ملی، ابراز نگرانی کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، این ائتلاف امروز(یک‌شنبه، ۲۵سرطان)، پس از آن اعلام موجودیت می‌کند که چندی پیش ائتلاف سیاسی دیگری به نام “ائتلاف نجات”، متشکل از سه چهره مطرح سیاسی در برابر حکومت وحدت ملی در ترکیه شکل گرفت و هدف از آن آوردن تغییرات بنیادین در حکومت وحدت ملی اعلام شد.
گفته می‌شود که ائتلاف محور مردم نیز در راستای نارضایتی از کارنامه‌های سه‌ساله حکومت وحدت ملی از سوی باشنده‌گان حوزه جنوب غرب کشور شکل گرفته و هدف آن نیز آوردن تغییر در حکومت وحدت ملی خوانده شده است.
سخنرانان و اعضای محور مردم از فاصله ایجاد شده میان اقوام کشور و اختلافات زبانی ابراز نگرانی کرده و حکومت را متهم به دامن زدن این اختلافات می‌کنند.
اعضای محور مردم می‎گویند که از ناامنی‌ها و ایجاد تفرقه در میان اقوام کشور خسته شده‌اند و سران ناکارای حکومتی باید کنار بروند تا افراد دیگری بتوانند کار کنند.
گفتنی است که تا هنوز حرکت‌های بعدی این ائتلاف معلوم نیست، ولی به باور آگاهان احتمال خیلی زیاد وجود دارد که این جناح سیاسی با “ائتلاف نجات” یک‌جا شده و صف محکم‌تری را در برابر حکومت وحدت ملی ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا