آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانسیاست

ابراز خوش‌بینی عربستان برای گفت‌وگوها با ایران

وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته نسبت به گفت‌وگو با ایران که به تازگی از سرگرفته شده، به صورت مشروط ابراز خوشبینی کرد.


به نقل از یورونیوز، فیصل بن فرحان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه ضمن ابراز امیدواری نسبت به نتیجه رسیدن این مذاکرات تاکید کرد که گفت‌وگوها میان دو کشور بزرگ رقیب در منطقه هنوز در مرحله «اکتشافی» است.
آقای بن فرحان که برای شرکت در دو اجلاس بین‌المللی به پاریس سفر کرده بود در این مصاحبه تصریح کرد: «ما گفت‌وگوهای اکتشافی را که به تازگی آغاز کرده‌ایم و هنوز در ابتدای راه هستیم».
مذاکرات اخیر میان تهران و ریاض پس از یک دوره پر‌تنش با واسطه‌گری مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق آغاز شد اما این گفت‌وگوها تا مدت‌ها محرمانه مانده بود.
دولت ایران نیز پس از آنکه خبر آغاز گفت‌وگوهای این کشور با عربستان رسانه‌ای شد رسما آن‌را مورد تایید قرار داد.
فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در ادامه مصاحبه با خبرگزاری فرانسه یادآور شد: «امیدواریم ایرانیان متوجه شوند که به نفع آنهاست با همسایگان خود به روشی مثبت کار کنند تا این همکاری منجر به برقراری امنیت، ثبات و رفاه شود. اگر آنها ببینند که این به نفع آنها است، می توانم امیدوار باشم. در حال حاضر، ما در مرحله اولیه (مذاکرات) هستیم».
تهران و ریاض سال ۲۰۱۶ در پی یک سری اختلافات و تنش‌ها و پس از حمله به سفارت عربستان در پایتخت ایران رسماً روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا