آخرین اخبارجهانسیاست

ابراز «غرور فوق‌العاده» بریتانیا از روند تخلیه همکاران افغان شان

خبرگزاری دید: وزیر امور داخله بریتانیا در یک سالگی خروج نیروهای این کشور از افغانستان، در رابطه به روند تخلیه همکاران افغان شان «غرور فوق‌العاده» خود را ابراز کرده است.


به نقل از نشنل نیوز، پریتی پاتل وزیر داخله بریتانیا از عملیات بحث برانگیز روند تخلیه از افغانستان پس از سقوط کابل به دست طا-لبان، ابراز غرور کرد.
خانم پاتل در ویدیویی که به مناسبت اولین سالگرد عملیات پیتینگ منتشر شد، گفته است که تلاش‌های «غرورآمیز» بریتانیا نشان‌دهنده «پیوند اعتماد» این کشور با افغان‌هایی است که به نیروهای بریتانیا کمک کرده‌اند.
حدود ۹ هزار و ۵۰۰ پناه‌جوی افغان که از طا-لبان به بریتانیا گریخته‌اند، تقریباً پس از گذشت یک سال هنوز در هوتل‌ها زندگی می‌کنند و هزینه آن حدود ۱ میلیون پوند (۱٫۲ میلیون دالر) در روز است.
خانم پاتل می‌گوید که ۲۱ هزار نفر از افغانستان به بریتانیا آورده شده‌اند که ۱۵ هزار نفر به گونه مستقیم از طریق عملیات پیتینگ ۵ هزار نفر دیگر نیز به تعقیب آن وارد بریتانیا شده اند.
وزیر داخله بریتانیا افزوده است: بریتانیا باید از کاری که برای حمایت از مردم در افغانستان انجام داده است، احساس غرور کند. این کاملاً نشان‌دهنده تعهد ما به انسانیت و انجام کار درست برای مردم است.
ما با مردم افغانستان که در کنار ما بودند، پیوند اعتماد داریم و در کنار آنها خواهیم بود.
وزیر داخله بریتانیا در حالی در رابطه به روند تخلیه از افغانستان ابراز غرور کرده است که مجلس نمایندگان این کشور چندی پیش در گزارشی، تلاش‌های ناهمانگ و بی‌نظم دولت این کشور را برای خارج کردن اتباع بریتانیایی و همکاران افغان شان «فاجعه» و «خیانت» توصیف کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا