آخرین اخبارجهان

ابراز مخالفت چین با حمله امریکا به سوریه

چین با حمله موشکی امریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه بشدت مخالفت و تاکید کرد که راه برون‌رفت از بحران سوریه یافتن یک رهیافت سیاسی است.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از رسانه‌های خارجی، مخالفت چین با این حمله که بامداد دیروز(جمعه) صورت گرفت، توسط«لیو جیه یی» نماینده دایم چین در سازمان ملل مطرح شد و او گفت که حمله موشکی امریکا به سوریه فقط اوضاع را وخیم‌تر می‌کند.

وی در نشست فوق‌العاده شورای امنیت پس از این حمله تصریح کرد که این اقدام امریکا در راستای منافع سوریه و هیچ کشور منطقه‌ای و کل جهان نیست.
نماینده دایم چین در سازمان ملل همچنین گفت: بجینگ بر این باور است که هیچ ابزار نظامی و استفاده از آنها نمی‌تواند به رفع بحران سوریه کمک کند و این کشور به یک راه حل سیاسی نیاز دارد.
لیو، حمله امریکا را فقط بدتر کردن وضع موجود برای مردم سوریه دانست و گفت که چنین کاری اوضاع منطقه را بغرنج‌تر می کند.
نماینده دایم چین در سازمان ملل از همه کشورها و گروه‌های درگیر در سوریه خواست، جلو تشدید تنش‌ها را بگیرند و بدانند اصلی‌ترین و فوری‌ترین وظیفه همه جلوگیری از وخیم‌تر شدن شرایط در منطقه است.
وی گفت که چین به دنبال پیشبرد ابزارهای دیپلماتیک است و از رایزنی و گفت‌وگو و نقش میانجیگری سازمان ملل در حل مساله سوریه حمایت می‌کند.
لیو جیه یی همچنین خاطر نشان که همه کشورها باید از ماموریت فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و یافتن یک راه سیاسی برای پایان دادن به بحران حمایت کنند.
در همین حال، هوا چون اینگ، سخنگوی دولت چین نیز روز گذشته در جمع خبرنگاران به حمله موشکی امریکا به سوریه واکنش نشان داد و گفت که بر همه گروه‌های ذی‌ربط فرض است که تلاش خود را بکار گیرند تا یک راه حل سیاسی برای پایان بحران یافت شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا