آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

ابراز ناامیدی پاکستان نسبت به اظهارات متقی

خبرگزاری دید: منابع دیپلماتیک پاکستان گفته‌اند که مقامات این کشور نسبت به اظهارات اخیر امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی در مورد تی‌تی‌پی ابراز ناامیدی کرده است.

پاکستان از اظهارات امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان که در آن از دولت پاکستان خواسته بود تا برای حل این مسایل با تحریک طا-لبان پاکستانی (TTP) گفت‌وگو کند، ابراز ناامیدی کرده است.

منابع موثق دیپلماتیک به بزنس رکوردر گفته‌اند که پاکستان از مجاری دیپلماتیک ناامیدی خود را در مورد این بیانیه که با گفت‌وگوهای دوجانبه بین بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان و سرپرست وزارت خارجه افغانستان در اسلام‌آباد همخوانی نداشت، اعلام کرده است.

بر بنیاد این گزارش، متقی در گفت‌وگوهای دوجانبه به پاکستان اطمینان داده که اجازه نمی‌دهند تحریک طا-لبان پاکستانی از خاک افغانستان علیه پاکستان یا هر کشور دیگری استفاده کند.

یک افسر ارشد دولت پاکستان که خواسته نامش فاش نشود، گفته است: گفتن این‌که پاکستان و تحریک طا-لبان پاکستان باید گفت‌وگو کنند، ناامیدکننده بود و ما نگرانی‌های خود را از طریق کانال‌های دیپلماتیک با طرف افغانستان در میان گذاشته‌ایم.

یک مقام آگاه از این گفت‌وگوها نیز بیان داشته که با تحریک طا-لبان پاکستان هیچ مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت و پاکستان به فشار بر حکومت موقت طا-لبان ادامه خواهد داد تا فضایی را برای هیچ سازمان تروریستی به ویژه تحریک طا-لبان پاکستان و داعش مهیا نکند.

وی افزوده است که بر اساس تعهد طا-لبان به جامعه جهانی اجازه ندادن به گروه‌های تروریستی مسئولیت امارت اسلامی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا