آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

ابراز نگرانی وزیر خارجه استرالیا از شکنجه و کشتار غیر نظامیان توسط طالبان

خبرگزاری دید: وزیر خارجه‌ استرالیا می‌گوید که ادامه‌ خشونت‌ها، کشتار و شکنجه‌ غیرنظامیان و به ‌ویژه شکنجه‌ زنان و دختران توسط گروه طالبان در افغانستان نگران‌کننده است.


در خبرنامه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه‌ کشور به نشر رسیده، آمده است که ماریس پین وزیر خارجه استرالیا این گفته‌ها را امروز پنج‌شنبه( ۷ اسد)‌ در یک گفت‌وگوی تیلفونی با محمدحنیف اتمر، وزیر خارجه مطرح کرده است.
به نقل از خبرنامه، وزیر خارجه‌ استرالیا از گروه طالبان خواسته است تا برای دسترسی به صلح به تعهدات خود پابند باشد.
او همچنین گفته که کشورش قویاً حامی صلح عادلانه، مستمر و آبرومندانه در افغانستان است و روی اهیمت مذاکرات صلح افغانستان تأکید می‌کند.
محمدحنیف اتمر از دو دهه همکاری استرالیا در بخش‌های مختلف امنیتی، توسعه‌ای و بشری قدردانی کرده است.
او گفته که گسترش روابط برای حفظ ارزش‌ها و منافع مشترک میان دو کشور؛ به‌ویژه در اوضاع فعلی در افغانستان که با بحران جنگ، خشک‌سالی، عدم مصئونیت غذایی و کووید-۱۹ مواجه است، مهم می‌باشد.
به نقل از خبرنامه‌ وزارت خارجه، دو طرف همچنین توافق کرده‌اند تا روی اقدامات عملی از جمله احیای حضور دایمی دیپلماتیک در کابل، پیگیری قضایا و جرایم جنگی تعدادی از نیروهای ویژه‌ استرالیایی در افغانستان با همدیگر کار کنند.
تجدید توافق‌نامه‌ مشارکت دوجانیه و امضای تفاهم‌نامه‌ مساعدت‌های توسعه‌ای برای سال‌های ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۴ نیز از مواردی است که دو طرف توافق کرده‌اند تا باهم روی آن‌ها کار کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا