آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

ابراز نگرانی یوناما از وضعیت امنیتی کشور


گزارش اخیر سازمان ملل‌متحد نشان می‌دهد که با بدترشدن اوضاع امنیتی و وقوع حملات انتحاری، افراد ملکی به شکل دوام‌دار آسیب می‌بینند.
به گزارش خبرگزاری دید، گزارش شش ماه نخست که توسط سازمان ملل متحد به نشر رسیده است، نشان می‌دهد که تلفات افراد ملکی که در جریان شش ماه نخست سال ۲۰۱۷ کشته و زخمی شده‌اند مانند سال گذشته هم‌چنان بالا بوده است و این‌گونه حملات، پیامدهای ناگواری را بالای زنان و اطفال به جا گذاشته است.
براساس این گزارش، در شش ماه نخست امسال، ۱۶۶۲ فرد ملکی کشته و ۳۵۸۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند. این ارقام نشان‌دهنده افزایش «دو درصدی» میزان تلفات در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته است.
در همین حال تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید: هزینه‌ای که این جنگ شنیع در افغانستان برجا می‌گذارد، شامل از دست دادن زندگی افراد، ویرانی و رنج و درد، بیش از حد است.
وی هم‌چنین افزوده است که استفاده دوام‌دار و بی‌رویه از مواد انفجاری تعبیه شده و غیرقانونی، مایه تاسف بوده و به کارگیری از چنین مواد باید بلافاصله متوقف شود.
گفتنی است، براساس آمارهای یوناما، از جنوری سال ۲۰۰۹ به این طرف در نتیجه منازعات مسلحانه در افغانستان بیش از ۲۶،۵۰۰ فرد ملکی کشته شده و ۴۹،۰۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا