آخرین اخباراسلایدشوافغانستانمنطقه

ابوظبی به نمایندگان دفتر طالبان در قطر، ویزا نداد


گزارش‏‌ها می‌‏رساند که امارات متحده عرب به نمایندگان طالبان در دفتر قطر، ویزا نداده است.
به گزارش خبرگزاری دید، طالبان در واکنش به نشر این خبر گفته‌اند که آنان برای شرکت در این نشست موافقت نکرده بودند و از به تاخیر افتادن آن هم، اطلاعی ندارند.
به نقل از شورای عالی صلح، قرار بود در هفته اول ماه جاری، نشستی در دُبی برگزار شود که به علت ندادن ویزا به نمایندگان طالبان در دفتر قطر از سوی امارات متحده عرب، این نشست تا زمان نامعلومی به تاخیر افتاده است.
برخی از منابع گفته‌اند که به علت تنش‏ها میان قطر و دیگر کشور‏های عربی، امارات متحده عرب از صادر کردن ویزا برای نمایندگان طالبان در دفتر قطر خودداری نموده است.
نشست دُبی با همکاری سازمان «پگواش» – نهادی که پیشتر هم چنین نشست‎هایی را به راه انداخته است- برگزار می‌شد و قرار بود که نمایندگان برخی از احزاب افغانستان هم، از شرکت کنندگان این نشست باشند.
در همین حال، شماری از آگاهان تاکید دارند که برگزاری نشست‌هایی از این دست، هیچ نتیجه روی جنگ و صلح افغانستان ندارد.
از سویی هم، در سال های اخیر گفت‎وگو با طالبان، از برنامه‌های اصلی حکومت‌های افغانستان بوده است و به گفته آگاهان سیاسی، طالبان صلح نمی‏کنند و پروسه صلح حکومت باید بسته شود.
به تازه‌گی رییس سازمان استخبارات مرکزی ایالات متحده امریکا گفته است که کشورش، برای کشاندن طالبان به گفت‌وگوهای صلح، هر کاری را انجام خواهد داد، اما نخست، پاکستان باید پناهگاه های این گروه را در خاکش نابود سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا