آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

اتحادیه اروپا از اسراییل خواست سرکوب تظاهرات فلسطینی‌ها را متوقف کند


اتحادیه اروپا از حکومت اسراییل خواست که توسل به زور را برای سرکوب تظاهرات بازگشت فلسطینیان نوارمرزی باریکه غزه در راضی اشغالی ۱۹۴۸ کنار بگذارد.
جان آدامسون هماهنگ‌کننده امور هیئت اتحادیه اروپا در سازمان ملل، روزگذشته در جریان نشست شورای امنیت ملل متحد که به منظور بررسی «وضعیت خاورمیانه و مسئله فلسطین» برگزار شده بود، طی اظهاراتی تاکید کرد که باید «اسراییل» دست از اقدامات خشونت‌آمیز خود علیه فلسطین بردارد و برای بهبود اوضاع نوار غزه، با مجامع جهانی همکاری داشته باشد.
وی گفت که وضعیت نوار غزه به یک دیگ بخار شباهت دارد که هر لحظه احتمال دارد منفجر شود و یک فاجعه عظیم به بار آید.
وی خاطرنشان ساخت که این اتحادیه به منظور جلوگیری از تشدید وخامت اوضاع نوار غزه، اسراییل را به پایبندی به قوانین‌ بین‌المللی و کاهش تنش و پرهیز از هرگونه اقدامی که سلامتی فلسطینیان را به خطر می‌اندازد، فرا می‌خواند.
گفتنی است که تظاهرات روز سرزمین مردم فلسطین در سال ۲۰۱۸ و در چهل و دومین سالگرد این مناسبت از ماه مارچ (ماه حمل) در هر روز جمعه برگزار می‌شود و برای نخستین بار است که این تظاهرات تا بیش از سه ماه همچنان در حال برگزاری می‌باشد. این تظاهرات تظاهرات بازگشت نیز نامیده شده‌است و معترضان هر عصر جمعه در مرز نوار غزه تحصن می‌کنند.

تاکنون در این تظاهرات‌ها که از ۳۰ مارچ آغاز شده است، ۱۴۶ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۱۶ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.
برپایی این اعتراضات همزمان با طرح امریکایی «معامله قرن» در مورد فلسطین باعث شده تا اجرای این طرح امریکایی نیز با مخالفت گسترده همه گروه‌های فلسطینی در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا