آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرزنانسیاست

اتحادیه اروپا: برای تعامل با طا-لبان ۵ معیار را تعریف کردیم، هیچ کدام عملی نشد

خبرگزاری دید: توماس نیکلاسن نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که این اتحادیه پنج معیار را برای تعامل با طا-لبان تعریف کرد، اما آن‌ها هیچ کدام را عملی نکردند.


توماس نیکلاسن نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان روز گذشته به شورای حقوق بشری سازمان ملل متحد گفت که این اتحادیه همچنان از افزایش نقض حقوق بشر و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه در افغانستان نگران است.
نیکلاسن گفت: پاسخگویی باید تضمین شود و در این زمینه باید یادآوری کنم که افغانستان یکی از طرفین اساسنامه روم است.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت حقوق زنان و دختران همچنان رو به وخامت است.
به گفته وی، اتحادیه اروپا تعهد قاطعانه خود را به مشارکت کامل، برابر و معنادار همه زنان و دختران در تمام عرصه‌های زندگی در افغانستان و همچنین حمایت از آن‌ها در برابر هر گونه خشونت، تکرار می‌کند.
نماینده اتحادیه اروپا در بخش دیگر از سخنان خود گفت: افراد متعلق به اقلیت‌ها و گروه‌های قومی و مذهبی، افراد دگرباش جنسی، مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و سایر کارکنان رسانه‌ها از قتل، بازداشت‌های خودسرانه، ناپدیدشدن اجباری، آزار و اذیت بدنی و شکنجه رنج می‌برند. این غیر قابل قبول است.
اتحادیه اروپا می‌گوید که تنگ‌تر شدن فضای جامعه مدنی و محدودیت‌های حقوق بشر و آزادی‌های اساسی همچنان دغدغه اصلی در افغانستان است.
اتحادیه اروپا پنج معیار را به‌عنوان اصول تعامل با طا-لبان تعریف کرده است. تا کنون، طا-لبان به هیچ‌یک از وعده‌های داده شده عمل نکرده‌اند.
وی از گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد پرسید: دسترسی خاص به قلمرو افغانستان چه تأثیری بر کار شما داشته است؟ چگونه شورای حقوق بشر می‌تواند از شما در پیگیری اولین گزارش مهم حمایت کند؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا