آخرین اخباراسلایدشوجهان

اتحادیه اروپا: ترامپ اختیار فسخ برجام را ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رابطه با اظهارات تهدید‌آمیز ریيس‌جمهور امریکا درباره فسخ توافق‌ هسته‌ای با ایران اعلام کرد که این توافق یکطرفه نیست و او اختیار فسخ آن را ندارد.
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی نشست خبری در پی اظهارات تهدید‌آمیز دونالد ترامپ درباره فسخ توافق‌ هسته‌ای با ایران، اعلام کرد:« توافق‌نامه برای محدودیت برنامه هسته‌ای ایران یکطرفه نیست و رییس‌جمهور امریکا اختیار فسخ آن را ندارد.»
موگرینی در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین اظهار داشت:« این توافق نه دوطرفه و نه مربوط به کشوری است. هیچ کشوری توان فسخ آن را ندارد. این یک توافق چندطرفه است که به اتفاق آرای شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شده است.»
به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنان گفته است:« تعداد زیادی تضمین و یک مکانیزم نظارتی ارایه و تعیین شده است. بدین ترتیب، ماهیت برنامه هسته‌ای ایران منحصرا غیرنظامی بوده و غیرنظامی خواهد ماند.»
او در ادامه تاکید کرده است:« معتقدیم که به خاطر تامین امنیت مشترک خودمان یک مسئولیت مشترک بر عهده داریم. رییس‌جمهور امریکا از قدرت فراوانی برخوردار است، اما در میان اختیارات وی فسخ توافق هسته‌ای با ایران قرار ندارد.»
گفتنی است که روز گذشته، ترامپ استراتژی جدید کشورش در برابر ایران را اعلام کرد که واکنش گوناگونی را نیز به همراه داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا