آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

نیکلاسن: در مورد عواقب تصمیم‌های طا-لبان بر زنان با مقامات پاکستانی گفت‌وگو کردم

خبرگزاری دید: نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان می‌گوید دیدارهای سازنده‌ای با مقامات پاکستانی در رابطه به افغانستان داشته است.

توماس نیکلاسن نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان روز گذشته در چند رشته توییت گفته است سه روز دیدار آموزنده و سازنده‌ای با مقامات پاکستانی در رابطه به افغانستان داشته است.

نیکلاسن نوشته است: ما با اسد مجید خان معاون وزارت خارجه و محمد صادق نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در باره عواقب تصمیم طالبان برای منع میلیون‌ها افغان از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه و منع زنان از کار در سازمان‌های غیردولتی بحث کردیم.

نماینده ويژه اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید نمی‌خواهند افغانستان «منزوی» شود، با این وجود گزینه به رسمیت شناختن رژیم طا-لبان را نیز روی میز ندارند.

وی گفته که در دیدار با مقام‌های پاکستانی بر لزوم همکاری منطقه‌ و جامعه جهانی به نفع مردم افغانستان توافق شده است.

توماس نیکلاسن همچنین گفته که در این نشست‌ها، درباره نیاز حکومت فراگیر و حفاظت‌ از حقوق و آزادی‌های شهروندان افغانستان تاکید شده است.

این مقام اتحادیه اروپا تصریح کرده که تصمیم طا-لبان به منع زنان از کار در موسسات، در بدترین زمان ممکن به زنان و کودکان نیازمند در افغانستان صدمه می‌زند.

گفتنی است که نماینده اتحادیه اروپا با اشاره به حمله مرگبار اخیر به مسجدی در پشاور، بیان داشته که این حمله یادآور تهدیدات تروریسی متوجه افغانستان و کشورهای همسایه آن است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا