آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

اتحادیه اروپا نگرانی خود را در باره زنان با طا-لبان در میان گذاشت

خبرگزاری دید: نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان می‌گوید نگرانی شدید خود را در باره زنان ناپدیدشده و بازداشت‌های غیرقانونی با سرپرست وزارت خارجه طا-لبان در میان گذاشته است.

اتحادیه اروپا
توماس نیکلاسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان در چند رشته توییت گفته است که نگرانی شدید خود را در مورد ناپدید شدن و بازداشت‌های غیرقانونی با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طا-لبان در میان گذاشته است.
نیکلاسون گفته است که بدرفتاری با زنان در هنگام تظاهرات مسالمت‌آمیز، فقدان نمایندگی سیاسی و نفی سیستماتیک حقوق زنان و اقلیت‌ها را با امیرخان متقی و هیئت همراهش مطرح کرده است.
نماینده ویژه اتحادیه اروپا نگاشته که در مورد دسترسی به معارف و گشایش دانشگاه‌ها برای پسران و دختران در سراسر کشور حداکثر تا ماه مارچ نیز صحبت شده است.
این مقام اتحادیه اروپا به نقل از امیرخان متقی گفته است که قوانین پیش از ۱۵ اگست همچنان پابرجا است و آنان در حال بازنگری قانون می‌باشند.
نیکلاسون افزود که اتحادیه اروپا بار دیگر بر اهمیت دسترسی بلامانع به کمک‌های بشردوستانه از طریق سازمان‌های غیردولتی و شرکای سازمان ملل و احترام به حقوق بشردوستانه بین‌المللی تاکید کرده است.
وی همچنین تأکید کرده که اتحادیه اروپا در کمک به مردم افغانستان متعهد است و ۵۰۰ میلیون یورو از کمک‌های بشردوستانه خویش را از طریق سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی با تمرکز بر غذا، صحت و حفاظت، آموزش و معیشت ارایه می‌کند.
گفتنی است که هیئت طا-لبان برای دیدار با دیپلمات‌های کشورهای خارجی در دوحه به سر می‌برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا