آخرین اخباراجتماعافغانستان

اتحادیه اروپا ٣.٣ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

خبرگزاری دید: اتحادیه اروپا و کمیته ناروی برای افغانستان برنامه‌ای را برای حمایت از جامعه مدنی افغانستان در پاسخ و کاهش اثرات منفی تغییرات آب و هوایی در جوامع روستایی و صعب‌العبور در افغانستان راه‌اندازی می‌کنند.

اتحادیه اروپا بیش از ۳٫۳ میلیون یورو (معادل ۲۷۸ میلیون افغانی) به کمیته ناروی برای افغانستان در یک دوره ٣ ساله ارایه می‌کند تا ظرفیت جوامع محلی را برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی از طریق طیف گسترده‌ای از مداخلات در هفت ولایت افزایش دهد.

این اقدام ظرفیت جامعه مدنی را برای حمایت از جوامع در انطباق با اثرات تغییرات آب و هوایی از طریق کشاورزی هوشمند آب و هوا، تنوع معیشت و مدیریت کارآمد و پایدار منابع طبیعی بهبود می‌بخشد.

علاوه بر این، این اقدام پایگاه دانش و تحقیقات مشارکتی مرتبط با تغییرات آب و هوا و مدیریت منابع پایدار را تقویت خواهد کرد.

رافائلا یودیچه کاردار اتحادیه اروپا در مراسمی به این مناسبت گفته است: تغییرات آب و هوا چالش‌های مهمی را برای جوامع آسیب‌پذیر در سراسر جهان ایجاد می‌کند و افغانستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. حمایت از جوامع محلی برای آماده سازی و سازگاری با اثرات تغییرات آب و هوایی برای انعطاف‌پذیری و رفاه آن‌ها ضروری است.

وی افزود که این اتحادیه به طور مشترک با کمیته ناروی برای افغانستان، به آماده‌سازی افغان‌ها در بهترین راه‌های ممکن برای مقاومت بهتر در برابر این اثرات کمک می‌کند.

انتظار می رود که از ۱۵ سنبله به این سو، ۸ هزار و ١٠٠ خانوار با حدود ۷۵ هزار عضو از این اقدام که ولایات بدخشان، دایکندی، فاریاب، غزنی، کاپیسا، پکتیا و تخار را پوشش می‌دهد، بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا