آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانامنیت و حوادثانفجار

اتحادیه ژورنالیستان آزاد: حمله بر خبرنگاران حمله بر آزادی بیان است

رسول شهزاد- کابل

اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان در واکنش به انفجار روز گذشته در مزارشریف که در اثر آن شماری از خبرنگاران کشته و زخمی شدند، اعلام کرد که حمله بر خبرنگاران حمله بر آزادی بیان است.

اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان با نشر اعلامیه‌ای حمله بر دفتر یک رسانه را در مزارشریف محکم کرده و از امارت اسلامی خواسته استه عاملان این حمله را شناسایی کند.

در اعلامیه آمده است: خبرنگاران صدای واقعی مردم افغانستان بوده، حمله بر جان خبرنگاران حمله بر آزادی بیان و مردم افغانستان است.

به نقل از اعلامیه: مرکز فرهنگی تبیان در بلخ در برنامه‌ای می‌خواست شماری از خبرنگاران شمال کشور را مورد تقدیر قرار دهد که در این برنامه انفجار صورت گرفته و ۱۴ تن از همکاران رسانه‌ای ما هر یک مرتضی صمیمی، نجیب فریاد، فردین نوروزی، عزیز ابرام، خیبر ابراهیمی، وحید جلالی، سیرت نوری، جواد درویش، روح الله روحانی، حسیب، منیر بهیر، سجاد موسوی، داکتر ناصر ظاهری و رسول سالک زخمی شدند.

اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان از امارت اسلامی خواسته است که این قضیه را به صورت جدی پیگیری کرده و عاملان این حمله را شناسایی کند.

اعلامیه افزوده است که در ضمن اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان از مسئولان در امارت اسلامی می‌خواهد تا در تامین امنیت و مصئونیت جانی خبرنگاران در مرکز و ولایات توجه جدی نمایند.

گفتنی است که صبح روز شنبه ۲۰ حوت انفجاری در دفتر تبیان در شهر مزارشریف رخ داد. مسئولان دفتر تبیان گفته‌اند آنها برنامه‌ای را برای تقدیر از خبرنگاران برگزار کرده بودند که انفجار صورت گرفت.

این حمله سه کشته و ۳۰ زخمی برجای گذاشته و ۱۴ تن از زخمیان خبرنگار هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا