آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

اتمر در روسیه: رقابت‌های سیاسی در افغانستان به نفع کسی نیست

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، در دیدار با همتای روسی‌اش با تاکید بر همکاری‌ دوجانبه در مبارزه با هراس‌افگنی و قاچاق مواد مخدر گفته است که رقابت‌های سیاسی قدرت‌های جهان در افغانستان، به نفع هیچ کشوری نیست.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای اتمر در این دیدار که در حاشیه نهمین نشست امنیتی در شهر سوچی روسیه صورت گرفت، تولید و قاچاق مواد مخدر را با دهشت‌افگنی ربط داده و گفته است که مواد مخدر فعالیت گروه‌های هراس‌افگن را در منطقه تقویت می‌کند.
نهمین نشست امنیتی در شهر سوچی روسیه به هدف ارزیابی تاکتیک‌ها و استراتژی‌های سازمان‌های دهشت‌افگن بین‌المللی برگزار شده است.
دفتر مشاور امنیت ملی کشور با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای اتمر و نیکولای پاتروشف، مشاور امنیت ملی روسیه به جای تقابل تبلیغاتی و وارد کردن اتهامات بر یکدیگر، بر ایجاد فضای سازنده همکاری تاکید کردند.
روسیه از افزایش ناامنی به ویژه حضور جنگجویان وابسته به گروه دولت اسلامی یا داعش در شمال افغانستان نگرانی دارد. از سوی دیگر، افغانستان نگران نزدیکی روسیه با طالبان است.
آقای اتمر در این دیدار تاکید کرد که اعتماد میان حکومت‌ها زمانی به میان آمده می‌تواند که در پهلوی گفت‌وگوها، اقدامات عملی صورت گیرد.
گفتنی است که پیش از این مقامات حکومت کابل، مسکو را به حمایت از طالبان متهم کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا