آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

اتمر: طالبان به هیچ تعهدی در توافقنامه با امریکا پابند نماندند

محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه در ششمین نشست تقویت اجماع برای صلح افغانستان می‌گوید که گروه طالبان به هیچ تعهدی پابند نبوده و تمام مفاد توافقنامه خود شان را با امریکا نقض کرده‌اند..

محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه در ششمین نشست تقویت اجماع برای صلح افغانستان می‌گوید که گروه طالبان به هیچ تعهدی پابند نبوده و تمام مفاد توافقنامه خود شان را با امریکا نقض کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، وزیر امور خارجه پیرامون چالش‌های دور دوم مذاکرات صلح، سفرهای منطقه‌‌ای طالبان و عدم پابندی‌‌ این گروه به تعهدات‌شان، همصدایی جهان اسلام در نکوهش جنگ و حمایت از صلح، و اهمیت اجماع منطقه‌‌ای و جهانی برای موفقیت پروسهٔ صلح افغانستان صحبت کرد.
وی افزود: ما از شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی‌مان سپاسگزاریم که در پیوند به عدم پابندی طالبان به تعهدات‌شان با ما همنظر و همنوا اند.
اتمر ادامه داد: کاهش خشونت‌ها، قطع رابطه با تروریستان، پیشبرد مذاکرات مخلصانه و معنادار و عدم برگشت طالبان رهاشده به جبههٔ جنگ، چهار تعهدی بود که گروه طالبان در برآوردن آن به‌کلی کوتاه آمدند.
وزیر امور خارجه با اشاره به کمیتهٔ تعزیرات شورای امنیت و سایر گزارش‌های معتبر جهانی از تصمیم اداره جدید امریکا مبنی بر بررسی عملکرد طالبان در قبال تعهدات‌شان استقبال و آن را برای پیشرفت پروسهٔ صلح مهم خواند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا