آخرین اخباراسلایدشومنطقه

اتمر: عواقب بسته‌ماندن گذرگاه‌ها به نفع پاکستان نیست

محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که کابل در مورد پالیسی غیر قابل پیش‌بینی اسلام‌آباد در ارتباط به راه‌های مرزی با این‌کشور شاید استراتژیِ را تصویب کند که نتایج آن به نفع پاکستان نخواهد بود.
گفتنی است که آقای اتمر، هفته گذشته برای حل مسایل جهت رفع تنش‌ها در اجلاسی به میزبانی بریتانیا در لندن اشتراک کرد و با سرتاج عزیر مشاور روابط خارجی صدراعظم پاکستان در این مورد بحث و گفت‌وگو داشت.
اتمر، شام روز گذشته، در صحبت با رادیو آزادی، گفت که وی نگرانی‌های خود را در ارتباط به راه‌های مرزی تورخم و سپین بولدک با جانب پاکستان در میان گذاشته و به او اطمینان داده شده که راه‌های مرزی بزودی باز خواهند شد.
مشاور امنیت ملی کشور، گفت: یا دروازه‌ها باز شوند و یا افغانستان تصامیم عمده‌ی استراتژیک را اتخاذ خواهد کرد که عواقب آن به هیچ وجه به نفع پاکستان نخواهد بود.
آقای اتمر، همچنان ادعاهای پاکستان در مورد دست‌داشتن افغانستان در انجام حملات هراس‌افکنانه در خاک این کشور را رد کرده و گفت که« همه می‌دانند که ریشه‌های تروریزم در کجاست.»
گفتنی است که تنش‌ها در روابط افغانستان- پاکستان، پس از آن بالا گرفت که چندین حمله انتحاری، در این کشور انجام شد و پاکستان در این موارد، اتهاماتی را متوجه افغانستان کرد؛ اتهاماتی که کابل آن را بی‌بنیاد خواند.
پس از آن، گذرگاه‌های تورخم و اسپین بولدک مسدود شد و مناسبات سیاسی دو کشور نیز به تیره‌گی گرایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا