آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

سید علی‌رضا محمودی:

اتوریته مجلس نمایندگان باید برگردد/ مردم با رویکرد ملی در انتخابات سهم بگیرند


تا ۱۷ روز دیگر قرار است انتخابات پارلمانی در ۲۸ میزان سال روان برگزار شود. انتظار می‌رود که حاصل شرکت مردم و انتخابات شکل‌گیری یک پارلمان سالم و ملی باشد.
از نارضایتی گسترده مردم ازعملکرد نمایندگان در کشور به خوبی معلوم است که مجلس نمایندگان در این چند دوره نتوانسته است جایگاه خود را حفظ کند.
بسیاری از اعضای مجلس نمایندگان به شمول روسای آن به جای نظارت از کارکرد حکومت، مصروف زد و بندهای سیاسی بوده است.
از عمده‌ترین وظایف مجلس نمایندگان در نظام‌های دمکراتیک، نظارت از عملکرد حکومت است.
سید علی‌رضا محمودی از نامزدان انتخابات پارلمانی حوزه بلخ، در یک همایش انتخاباتی در شهر مزارشریف، تاکید می‌کند که در نتیجه انتخابات ۲۸ میزان، باید «اتوریته» مجلس نمایندگان برگردد.
این نامزد انتخابات پارلمانی که از چهره‌های شاخص سیاست افغاستان است، ازعملکرد مجلس نمایندگان در این چند سال انتقاد می‌کند و می‌گوید که در صورتی که مجلس نمایندگان اقتدار خود را حفظ کند، حکومت نمی‌تواند خلاف منافع ملی گام بردارد.
این نامزد انتخابات به کار حکومت وحدت ملی اشاره می‌کند و می‌گوید که اگر مجلس نمایندگان در این دوره به درستی کارش را انجام می‌داد، هرگز رهبران حکومت کنونی نمی‌توانست تکروی و انحصار گرایی نمایند و کشور را در مسیر فروپاشی قرار بدهند.
آقای محمودی، به پیمان امنیتی کابل و واشنگتن اشاره کرده و اضافه می‌کند که این پیمان امنیتی برای ثبات سیاسی و امنیتی کشور هیچ سود نداشته است و اکنون مجلس نمایندگان قادر نیست این قرار امینتی را مورد بازنگری قرار بدهد.
آقای محمودی، خطاب به مردم افغانستان و به ویژه مردم بلخ می‌گوید که چگونگی شرکت آن‌ها در انتخابات ضامن شکل‌گیری یک پارلمان ملی و سالم است.
آقای محمودی که در جمعی از جوانان ولایت بلخ صحبت می‌کرد، افزود که انتخابات یک پروسه ملی است و شرکت مردم در این روند نیز با رویکرد ملی باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا