آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

اجساد باقی‌مانده معدن‌کاران به دایکندی منتقل شود

دفتر شورای امنیت ملی کشور اعلام کرده است که برای انتقال اجساد باقی‌مانده معدن‌کاران هزاره از پاکستان به ولایت دایکندی، امکانات هوایی فراهم می‌کند.


به گزارش خبرگزاری دید، دفتر شورای امنیت ملی کشور امروز شنبه(۲۰ جدی) با نشر بیانیه‌ای حمله خونین تروریستی منطقه «مچ» بلوچستان را که در آن یازده تن از معدن‌کاران هزاره جان باختند، تقبیح کرده است.
در اعلامیه این شورا آمده است: «دفتر شورای امنیت ملی با خانواده‌های شهدا در تماس بوده و بر اساس درخواست آن‌ها برای انتقال اجساد شهدا به ولایت دایکندی امکانات هوایی را نیز تنظیم می‌نماید».
شورای امنیت ملی همچنان خواستار بررسی همه‌‎جانبه این حادثه شده و اعلام کرده است که حکومت افغانستان برای به محکمه کشیدن عاملان این رویداد خونین حاضر است با حکومت پاکستان همکاری لازم را انجام دهد.
اعلامیه افزوده است: «دولت جمهوری اسلامی افغانستان دوسیه هفت تن از هموطنان شهید خویش را همچنان از مجرای دیپلماتیک ‌تعقیب خواهد نمود».
هفته گذشته، افراد مسلح ناشناس ۱۱ تن از معدن‌کاران ذغال‌سنگ را که همه از جامعه هزاره افغانستان بودند، ربوده و در ناحیه «مچ» بلوچستان پاکستان به قتل رساندند. کشتار این معدن‌کاران باعث اعتراض جامعه هزار شد.
پس از شش روز اعتراض جامعه هزاره در پاکستان، معترضان و وارثان قربانیان این معدن‌کاران ناوقت شب گذشته با حکومت مرکزی پاکستان توافق‌ کردند و اجساد قربانیان امروز در گورستان مربوط به جامعه هزاره با حضور رهبران مردم هزاره و مقامات دولتی دفن می‌شوند.
مسئولیت حمله به این معدن‌کاران را گروه تروریستی داعش به دوش گرفته است.

نویسنده

شورای امنیت ملی:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا