آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

محب:

اجماع سیاسی در روند صلح شکل گرفته/ می‌خواهیم مشکلات را مستقیماً با پاکستان حل کنیم

حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که اجماع سیاسی در روند صلح شکل گرفته است، اما کار روی شکلیات و رسمیات آن جریان دارد. محب افزود که گفت‌وگو با پاکستان انجام شده، ولی پیشرفت نداشته است.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که اجماع سیاسی در روند صلح شکل گرفته است، اما کار روی شکلیات و رسمیات آن جریان دارد. محب افزود که گفت‌وگو با پاکستان انجام شده، ولی پیشرفت نداشته است.
به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور امروز شنبه(۸جوزا) در یک نشست خبری می‌گوید که با پاکستان گفت‌وگو صورت گرفته، اما پیشرفتی نداشته است.
او به سفر اخیر رییس ارتش پاکستان اشاره کرده و افزود که وعده‌های زیادی داده شده ولی تاکنون در عمل نتیجه نداده است.
محب گفت: مداخله‌های پاکستان در امور افغانستان پنهانی نیست. این جا یک جنگ نیابتی پاکستان است و ما می‌خواهیم که در یک پیمان امنیتی مستقیماً با پاکستان حل شود. در این مورد گفت‌وگو شده ولی پیشرفت نداشته است. وعده‌ها می‌شود، ولی تاکنون کدام نتیجه عملی نداشته است.
محب همچنان در پیوند به ایجاد اجماع سیاسی در روند صلح می‌گوید که مشوره‌های رییس جمهور با بزرگان سیاسی ادامه دارد، اجماع سیاسی ایجاد شده، اما کار روی شکلیات و رسمیات آن جریان دارد.
مشاور امنیت ملی در همین حال افزود که یک تعداد رسانه‌ها خواسته یا ناخواسته در اختیار تبلیغات طالبان قرار می‌گیرند و همان پروپاگندایی را که آنان می‌خواهند نشر می‌کنند.
او از رسانه‌ها تقاضا کرد که زیر تاثیر تبلیغات طالبان قرار نگیرند؛ زیرا طالب در میدان جنگ شکست خورده و اکنون به تبلیغات و ایجام وهم رسانه‌ای روی آورده است.
محب: تقاضای ما از مطبوعات و رسانه‌ها این است که بخشی از تبلیغات دشمن نشوید. چیزی که طالبان نمی‌توانند از راه جنگ به دست بیاورند می‌خواهند از راه تبلیغات و توهم به دست بیاورند.
به باور محب، فرار مردم ملکی از مناطق طالبان نشان می‌دهد که این گروه چقدر در نزدم مردم محبوبیت دارد.
مشاور امنیت ملی در بخشی دیگر در پیوند به نشست استانبول گفت که دولت افغانستان همیشه برای صلح آماده است و هر زمانی که این نشست برگزار شود، هیئت افغانستان آماده است که در آن اشتراک کند.
او بار دیگر تاکید کرد که طالبان حاضر به مصالحه نیستند، در حالی که مشروعیت جنگ شان از سوی تمام رهبران بزرگ جهان اسلام زیر سوال رفته است.
با این حال، روند صلح متوقف است و جنگ در ولایات مختلف به شدت جریان دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا