آخرین اخبارجهانسیاست

جنرال امریکایی:

احتمالاً زمینه پرواز هواپیماهای کشفی بر فراز افغانستان پس از خروج فراهم می‌شود

جنرال فرانک کنت مک‌کنزی فرمانده سنتکام گفته است که پیشنهادش را در مورد چگونگی مبارزه و نظارت از گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان در اوایل ماه جون به وزیر دفاع ایالات متحده می‌سپارد.


به نقل از صدای امریکا، فرانک کنت مک‌کنزی فرمانده قوماندانی مرکزی ارتش ایالات متحده (سنتکام) پیش از سفر به شرق میانه به خبرنگاران گفته است که وی در مورد چگونگی مبارزه و نظارت بر گروه‌های تروریستی در افغانستان پیشنهادی دارد و آن را پس از خروج کامل نیروهای خارجی با پنتاگون در میان می‌گذارد.
جنرال مک‌کنزی روز گذشته گفته است که مذاکرات واشنگتن به خاطر حق پرواز طیاره‌های جنگی ایالات متحده بر فراز کشورهای همسایه افغانستان و استقرار نیروهای امریکایی در برخی از این کشورها ادامه دارد، اما به گفتۀ وی، این مذاکرات زمانگیر است.
وی افزوده است که اگر ایالات متحده با کشورهای همسایه افغانستان در مورد استقرار نیروهای امریکایی و حق پرواز طیاره‌های جنگی به توافق برسد، چگونگی کمک امریکا به نیروهای امنیتی افغانستان تغییر خواهد کرد.
مک‌کنزی جزئیات بیشتر در این باره نداده، اما گفته احتمالاً پروازهای منظم طیاره‌های کشفی بر فراز افغانستان فراهم خواهد شد.
به گفته وی، این پروازها به خاطر نظارت از فعالیت گروه‌های دهشت‌افگن پس از خروج کامل نظامیان امریکایی از افغانستان انجام خواهد شد.
این مقام ارشد نظامی ایالات متحده در رابطه به توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بیان داشته است که با خروج نظامیان خارجی از افغانستان، زمان آن رسیده است تا ارتش افغانستان به پای خود بایستد و نشان دهد که به تنهایی توانایی جنگ را دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا