آخرین اخباراجتماعافغانستان

احتمال دارد فیسبوک در افغانستان فیلتر شود

شهزادگل آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوجی معلوماتی گفته است که این وزارت ممکن است شبکه‌ اجتماعی فیسبوک را در افغانستان فیلتر کند.

شهزادگل آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوجی معلوماتی گفته است که این وزارت ممکن است شبکه‌ اجتماعی فیسبوک را در افغانستان فیلتر کند.
آقای آریوبی در گفت‌وگویی با شبکه‌ تلویزیونی «بی‌بی‌سی فارسی» افزوده است که شرکت فیسبوک در شناسایی و مسدودکردن اکانت‌های جعلی، غیراخلاقی و تروریستی در افغانستان، مطابق تقاضای این وزارت عمل نکرده است.
او تاکید کرده است که وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی اکنون با محلی‌شدن فیسبوک، می‌تواند این شبکه را فیلتر کند و به همین ترتیب سایر شبکه‌های انترنتی را که در ضدیت با فرهنگ افغانستان و غیراخلاقی باشد، فیلتر و مسدود کند.
پیش از این، حدود یک ماه پیش ( ۲۴ حمل) آقای آریوبی گفته بود در صورتی که شرکت فیسبوک تا شش ماه دیگر پالیسی‌های حکومت افغانستان را نپذیرد، جلو فعالیت‌های فیسبوک گرفته خواهد شد.
وزیر مخابرات و تکنالوجی معلوماتی افزوده بود که در افغانستان از فیسبوک سوءاستفاده می‌شود. او آزار و اذیت، توهین و تحقیر و به اشتراک‌گذاشتن عکس‌ها و ویدئوهای شخصی کاربران را به عنوان نمونه‌های سوء‌استفاده از فیسبوک در افغانستان یادآوری کرده بود.
وزیر مخابرات تأکید کرده بود که ایجاد حساب‌های فیسبوک در افغانستان باید بر اساس اسناد و مدارک کاربران باشد و تمام حساب‌های جعلی نیز باید مسدود شود.
گفتنی است که وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی به تاریخ دهم حمل سال جاری اعلام کرده بود که به‌ منظور تأمین مصئونیت معلومات کاربران با شرکت «فیس‌بوک» قرارداد همکاری امضا کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا