آخرین اخبارافغانستانسیاست

احتمال رد آتش‌بس کابل از سوی طالبان/ شورای نظامی آن گروه آتش‌بس را بررسی می‌کند

گزارش‌های رسانه‌های جهانی حاکی است که شورای نظامی طالبان به خاطر بررسی آتش‌بس حکومت افغانستان تشکیل جلسه داده است.

به نقل از صدای امریکا، شبکه خبری اِن بی سی امریکا به نقل از یک عضو شورای نظامی طالبان گزارش داده است که این گروه روی «جوانب مثبت و منفی اعلام آتش بس» با دقت بحث خواهد کرد.

این عضو شورای نظامی طالبان به شرط افشا نشدن نامش به شبکه خبری اِن بی سی گفت که بسیاری فرماندهان این گروه که در میدان نبرد به سر می‌برند، طرفدار ادامه جنگ علیه نیروهای داخلی و خارجی می‌باشند.

محمد اشرف غنی روز پنجشنبه با حمایت و موافقت از فتوای اخیر علمای دینی افغانستان، آتش‌بس یک طرفه را از ۲۲ تا ۳۰ جوزا در برابر جنگجویان گروه طالبان اعلام کرد.

رییس جمهور غنی به نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داده تا تمام عملیات‌های تهاجمی شان را در این مدت علیه گروه طالبان توقف بدهند.

اما عضو شورای نظامی طالبان در واکنش به این تصمیم دولت افغانستان به شبکه خبری اِن بی سی گفت:« ما (طالبان) ممکن به دو دلیل آتش بس را نپذیریم. اول اینکه جهاد بهترین عبادت بوده و ما می‌خواهیم جهاد را در این ماه مبارک (رمضان) ادامه بدهیم. دوم اینکه ما قبلاً جنگجویان خود را به ولایت‌های مختلف (افغانستان) اعزام کرده‌ایم و نگه داشتن آنان در این ولایت‌ها بدون ادامه جهاد بسیار دشوار خواهد بود.»

هر چند گروه طالبان تا کنون به گونه رسمی در مورد اعلام آتش‌بس توسط دولت افغانستان واکنش نشان نداده است اما یک مقام ارشد این گروه به اِن بی سی گفته که به باور او نیرو های افغان به عملیات شان علیه جنگجویان طالبان ادامه خواهند داد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا