آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

احضار سفیر امریکا در پاکستان به دلیل اظهارات ترامپ

وزارت خارجه پاکستان خبر داده است که «پاول جونز» سفیر امریکا را در این کشور در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ احضار کرده است.


وزارت خارجه پاکستان خبر داده است که «پاول جونز» سفیر امریکا را در این کشور در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ احضار کرده است.
اسلام‌آباد مراتب اعتراض شدید خود را به سفیر امریکا اعلام کرده و خواستار تغییر رفتار دولت مردان کاخ سفید شد.
تهمینه جنجوعه معاون وزارت خارجه پاکستان ضمن تحویل نامه اعتراض‌آمیز دولت پاکستان به جونز گفت: دولت مردان امریکایی نباید فراموش کنند که در جریان جنگ با القاعده با تکیه بر همکاری‌های پاکستان توانستند به پیروزی دست پیدا کنند.
وی تصریح کرد: هیچ کشور به اندازه ما در نبرد با تروریزم آسیب ندیده و مردم آن قربانی افراطگرایی نشده‌ است.
تهمینه جنجوعه افزود: رفتار ترامپ باعث دلسردی ما می‌شود و تنها مسبب افزایش تنش در روابط دو کشور خواهد شد.
معاون وزیر خارجه پاکستان تصریح کرده: در جریان حمله به محل زندگی «اسامه بن لادن» نیز این سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان بود که اخبار مورد نیاز را در اختیار نیروهای امریکایی قرار داد.
وی اظهار داشت: امریکا زمانی که به کمک‌های ما احتیاج داشته است بارها همکاری اسلام‌آباد را در نبرد با تروریزم ستوده است؛ ولی اینک شاهد رفتار دو گانه مسئولان کاخ سفید هستیم.
دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا روز گذشته در پیامی توییتری اعلام کرد: ما می‌بایست اسامه بن‌لادن (سرکرده شبکه القاعده) را خیلی پیشتر می‌گرفتیم. رییس جمهور کلینتون از شکار این هدف بازماند. ما میلیاردها دالر به پاکستان پول دادیم ولی آن‌ها به ما نگفتند که بن لادن در آن کشور زندگی می‌کند.
اسامه بن لادن در ماه می سال ۲۰۱۱ در جریان عملیات نیروهای ویژه امریکا در پاکستان کشته شد. مقامات پاکستان پیشتر تصریح کرده بود که از وجود سرکرده القاعده در پاکستان آگاهی ندارند.
این درحالی است که پس از روی کار آمدن ترامپ، روابط امریکا با پاکستان به صورت کم سابقه‌ای به تیرگی گراییده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا