آخرین اخبارافغانستانسیاست

احضار مستشار سفارت پاکستان از سوی وزارت خارجه

وزارت خارجه‌‎ کشور یک‌بار دیگر در واکنش به اظهارات عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، مستشار سفارت پاکستان را در کابل، احضار کرده است.

وزارت خارجه‌‎ کشور یک‌بار دیگر در واکنش به اظهارات عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، مستشار سفارت پاکستان را در کابل، احضار کرده است.
در یک اعلامیه‌ وزارت خارجه آمده است که این وزارت به گفته‌های عمران خان اعتراض کرده و آن را مداخله‌ آشکار در امور داخلی افغانستان دانسته است.
در اعلامیه همچنان گفته شده است که افغانستان گفته‌های اخیر عمران خان را برگشت به موضع پیشین او دانسته و خواهان وضاحت از سوی دولت پاکستان شده است.
در بخشی از اعلامیه آمده است:«پس ازآن‌که وزارت خارجه‌ پاکستان اظهارات نخست‌وزیر خان را به گونه‌ تفسیر نمود که در مورد گفته‌های عمران خان سوء تفاهم به وجود آمده؛ افغانستان توضیح پاکستان را در این باره پذیرفت و سفیر افغانستان دوباره برای ادامه‌ کارش به اسلام‌آباد برگشت.»
گفتنی است که عمران خان روز جمعه (۱۶ حمل) به اظهارات چند وقت پیش خود مبنی بر ایجاد حکومت موقت در افغانستان تاکید کرده و گفته است که اظهاراتش در مورد افغانستان «مداخله نیست، یک مشوره‌ برادرانه است».
وزارت خارجه‌ کشور به تاریخ ششم حمل نیز در واکنش به اظهارات اخیر عمران خان، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را برای «بحث بیشتر» به کابل فرا خوانده و معاون سفیر پاکستان در کابل را نیز به‌خاطر اظهارات غیرمسئولانه‌ عمران خان، احضار کرده بود.
به دنبال آن وزارت خارجه‌ پاکستان اعلام کرد که آقای خان به دنبال مداخله در امور داخلی افغانستان نه، بلکه به دنبال صلح در این کشور است.
این وزارت در اعلامیه‌ای گفته بود که از دیدگاه آقای خان نباید اشتباه و مداخله در امور داخلی افغانستان تفسیر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا