آخرین اخبارجهان

احمدی‌نژاد باز هم در انتخابات ایران ثبت نام کرد

محمود احمدی، رییس‌جمهور پیشین ایران، به تازه‌گی نامزدی‌اش را در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش اعلان کرد

با این حال، محمود احمدی‌نژاد، لحظاتی بعد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته است:« رهبری سفارش کردند در انتخابات شرکت نکنم، من هم پذیرفتم، توصیه ایشان به معنای نهی نبود.»

به نقل از یورونیوز، در محافل سیاسی ایران، این‌گونه گمان می‌رفت که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، با نامزدی محمود احمدی‌نژاد مخالفت کرده است. محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر این‌که آیا با رهبر مشورت کرده‌ و یا تغییر در شرایط باعث شرکت او در انتخابات شده است، سکوت کرده و خندیده است.

لحظاتی بعد، روزنامه اعتماد توییت کرد که اسنفدیار رحیم مشایی، معاول اول محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم نیز برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده است که لحظاتی بعد این خبر تکذیب شد.

آقای مشایی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر این‌که در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اید، گفت:‌» در انتخابات ثبت‌نام نکرده و نخواهم کرد.»

محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه به همراه حمید بقایی و اسنفدیار رحیم مشایی، معاول اول محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، به منظور ثبت نام در انتخابات، به وزارت امور داخله کشورش مراجعه کرد.

آقای بقایی پیش از ثبت نام به خبرنگاران گفت:« اگر رد صلاحیت شوم، در هر شرایطی قول می‌دهم به قانون تمکین کنم.»

مصطفی میرسلیم، نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری که روز سه‌شنبه در وزارت امور داخله ایران ثبت نام کرد، در گفت‌وگویی با یک رسانه‌ داخلی ایران، گفته است:« آقای احمدی‌نژاد در سال ۸۸ توانست آرایی از مردم را با یک روشی که در آن زمان اتخاذ کرد به دست آورد، اما دلایل مختلفی وجود دارد که نه به لحاظ عرفی و نه به لحاظ شرعی نمی‌توان به آن روش اتکا کرد.»

در ساعات اولیه دومین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، مسعود زریبافان، معاون محمود احمدی‌نژاد و رییس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در ستاد انتخابات کشور، به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا