آخرین اخبارافغانستانگزارش

احمدی: جرایم جنایی در هرات کم‌تر شده است


از آخرین تحولات اداره دادستانی ولایت هرات، عبدالحق احمدی، رییس این اداره در گفت‌وگوی اختصاصی با سید غفور هاشمی، خبرنگار خبرگزاری دید، در غرب کشور خبر داده است.
عبدالحق احمدی، رییس دادستانی هرات گفته است که طی پنچ ماه اول سال جاری ۹۶ / ۱۵۰۰ پرونده جرمی که کار بیش از ۹۰ درصد آن پیش رفته، از سوی رهبری این اداره مورد بررسی قرار گرفته‌است.
آقای احمدی در این گفت‌وگو ویژه بیان می‌دارد، ۱۵۱ واقعه آن منوط به خشونت در برابر زنان، خودسوزی، خودکشی، لت و کوب و… نیز به ثبت رسیده‌است.
به گفته او، ۵۳ مورد واقعه پیرامون فساد اداری که شامل رشوه‌ ستانی، اختلاس، سوء استفاده از صلاحیت‌‌های وظیفوی و… بوده که در پیوند به این واقعات جرمی بیش از ۷۰ تن کارمندان از ادارات گوناگون دولتی ولایت هرات، در حالت بازداشت به سر می‌برند.
فرد درجه یک اداره دادستانی هرات، خاطرنشان کرد، تنها ۲۲ مورد در وصف «قتل» به ثبت رسیده که بررسی‌های اداره دادستانی جهت بهبود وضع موجود جریان دارد.
او ادامه داد، ۲۷ واقعه در پیوند سرقت‌های مسلحانه در هرات می‌باشد که بیش از ۵۰ تن از سوی ارگان‌های امنیتی به همکاری مردم بازداشت شده و پرونده‌های جرمی شان به دادستانی رسیده و طبق قانون مجازات شدند.
رییس دادستانی هرات تصریح می‌کند، آمار جرایم جنایی تناسب به سال گذشته در ولایت هرات کم‌تر شده که این ناشی از فعالیت و موجودیت افراد مسلکی و با تجربه در این اداره است.
بنابر گفته‌های وی دادستان‌های ولایت هرات در پیوند به «ارزیابی و بررسی» پرونده‌های جرمی زندانیان این ولایت، به سرعت ممکن تلاش می‌کنند، تا حکم رهایی آن‌ها از مرکز زودتر ارسال شود.
طی چند فرمان اخیر ریاست جمهوری به دادستانی ولایت هرات جهت رهایی زندانیان این ولایت به فرمان ۶۴ / ۶۳۵ نفر به مناسبت ۸ ثور آزاد شدند، به فرمان ۸۲ به مناسبت عید سعید فطر حکم رهایی ۱۷۷ تن صادر شده، به فرمان ۱۱۰ به مناسبت ۲۸ اسد ۱۶۰ تن از زندانیان آزاد شده و فرمان عید سعید قربان نیز تحت کار قرار دارد، تا در آینده برخی از زندانیانی که شامل عفو ریاست جمهوری می‌شوند از بند رها شوند.
رییس دادستانی هرات، در این گفت‌وگو اشاره به مشکلات این اداره نکرد، از مسئولان مرکز و ادارات همکار ولایت هرات، ابراز رضایت‌مندی و تقدیر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا