آخرین اخبارافغانستان

احمد جواد عثمانی خواستار ادامه همکاری داکتران بی‌مرز در شفاخانه دشت برچی شد


احمد‌ جواد عثمانی سرپرست وزیر صحت عامه در‌ دیدار با داکتر فیلیپ نماینده سازمان داکتران بدون‌ مرز در افغانستان خواهان ادامه همکاری این سازمان شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، براساس خبرنامه وزارت صحت عامه که امروز یک‌شنبه (۱ سرطان) نشر شده، احمدجواد عثمانی سرپرست این وزارت در دیدار با داکتر فیلیپ نماینده داکتران بدون مرز در افغانستان، خواهان ادامه همکاری‌ این سازمان در شفاخانه صد بستر دشت برچی شده ‌است.
آقای عثمانی از کارکردهای سازمان داکتران بدون مرز قدردانی کرده و این سازمان را از همکاران مهم بخش صحت افغانستان خوانده ‌است.
از جانب دیگر نماینده داکتران بدون مرز در افغانستان در دیدار با سرپرست وزارت صحت عامه گفته‌ است که هدف از توقف کارشان در شفاخانه صد بستر دشت برچی، مصئونیت جان کارمندان این نهاد بوده ‌است.
او افزوده‌ است که داکتران بدون مرز، مصمم هستند تا این شفاخانه را در جهت اکمال دارو و تجهیزات حمایت کنند.
در خبرنامه وزارت صحت عامه آمده‌ است که قرار است داکتران بدون مرز به تاریخ ۲۸ جون فعالیت شان را در شفاخانه کووید-۱۹ شهید عبدالواحد رازی ولایت هرات آغاز کنند.
این در‌حالی است که پیش از این شماری از خانواده‌های قربانیان حمله به شفاخانه برچی نیز خواستار از سرگیری فعالیت‌های داکتران بدون مرز شده‌ بودند.
داکتران بدون مرز با شش سال فعالیت پس از حمله مهاجمان انتحاری بر شفاخانه صد بستر دشت برچی فعالیت‌هایش را در این شفاخانه متوقف کرد.
این سازمان در ۲۶ جوزا اعلام کرد که فعالیت‌اش را در شفاخانه صد بستر دشت برچی خاتمه داده و از بخش نسایی ولادی این شفاخانه خارج شده‌ است.
مهاجمان مسلح در ۲۳ ثور بر شفاخانه صد بستر برچی حمله کردند و این حمله بیش از ۴ ساعت ادامه یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا