آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

احمد مسعود: تا تشکیل دولت فراگیر به مقاومت ادامه می‌دهیم

خبرگزاری دید: فرمانده «جبهه‌ی مقاومت ملی» در پیامی گفته است که تا تشکیل دولتی فراگیر متشکل از تمام اقوم کشور به مقاومت ادامه می‌دهد.


احمد مسعود امروز سه‌شنبه (۲۰ میزان) در اعلامیه‌ای گفته است: «قتل عام نمازگزاران در مسجد جامع سیدآباد قندوز، کوچ‌دادن اجباری مردم ملکی از خانه‌ها و املاک‌شان به‌ویژه در قندهار، بلخ، دایکندی و اندراب‌ها، ناپدیدسازی افراد و قتل‌های دسته‌جمعی در پنجشیر توسط طالبان، همه مصداق روشن جرایم جنگی، نسل‌کُشی، پاکسازی قوی و جنایت علیه بشریت است».
او همچنین افزوده است که این گروه با ادامه‌ «ارتکاب جرایم و جنایات، کشتار غیرنظامیان و نظامیان، سرکوبگری و اعدام‌های صحرایی، غضب و چپاول دارایی‌های عامه، تجاوز بر حریم شخصی مردم، اعمال سیاست تبعیض، تعصب و تحجر»، تلاش دارد تا صدای حق‌طالبانه و آزادی‌خواهانه‌ی مردم افغانستان را خاموش کند.
در همین حال، احمد مسعود از سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای ملی و بین‌المللی خواسته است تا اقدامات لازم و عاجل را جهت رسیدگی به وضع رقتبار بشری و حفظ حقوق انسانی در افغانستان روی‌دست گیرند.
او همچنین در بخشی از اعلامیه‌ خود از موضع‌گیری کشورهای جهان در قبال رسمیت‌ندادن حکومت طا-لبان استقبال کرده و گفته است انتظار دارد تا «سیاست عدم شناخت با قاطعیت» ادامه یابد.
رهبر جبهه‌ مقاومت ملی در خطاب به جامعه‌ جهانی گفته که افغانستان نیازمند تشکیل یک دولت فراگیر، برخاسته از اراده‌ مردم و متشکل از اقوام متنوع است تا از حقوق اساسی و مطالبات واقعی مردم این کشور نمایندگی کند.
در همین حال، او تأکید کرده است که تا هنگام رسیدن به این «اهداف مشروع و برحق مردم» افغانستان علیه طالبان مبارزه و مقاومت می‌کند.
آقای مسعود افزوده که جبهه‌ مقاومت ملی در تلاش است تا در همکاری با سایر نیروهای مطرح کشور به‌ شمول رهبران سیاسی، چهره‌های خوشنام ملی، نمایندگان مردم در شورای ملی، علما، زنان، نیروهای امنیتی و دفاعی و چهره‌های فرهنگی اقدامات لازم را در مهار بحران ناشی از فروپاشی نظام روی‌دست گیرد.
طا-لبان هنوز به این گفته‌های احمد مسعود واکنشی نشان نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا