آخرین اخبارجهانسیاست

احمقانه خوانده شدن « دولت یهود» از سوی سفیر روسیه در مصر


سفیر روسیه در مصر سرگئی وادیماویچ کیرپیچنکا، در حاشیه یک مهمان خصوصی و در حضور تعدادی از خبرنگاران، مصوبه اخیر پارلمان اسراییل را به عنوان « کشور کاملاً یهودی» احمقانه خواند.
او گفته است:« به نظر من در حال حاضر نگاه قومی و نژادپرستانه در اسراییل حکم‌فرما بوده و این قانون عملاً چیزی را تغییر نخواهد داد، فقط تنها آن چیزی که قبلاً در اعماق شناور بوده به سطح آن خواهد آمد و نمایان خواهد شد و این سرآغاز بحران جدید در فلسطین است.»
سفیر روسیه در مصر همچنان افزوده است: زمانی در روسیه نیز عده‌ای شعار «روسیه برای روس‌ها» را سر می‌دادند که رییس جمهور پوتین در همان زمان آن را احمقانه خواند و بعدها این شعار در فهرست موارد ممنوعه کشور قرار گرفت. به نظر می‌رسد این حماقت هم‌اکنون در کنست اسراییل نیز رخنه کرده است.
با این همه، دولت اسراییل که از سفر دو روز پیش سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، می‌خواست به سود اراده این کشور در بلندی‌های جولان استفاده کند و سفر آقای لاوروف را نوعی تبعیت مسکو از این اقدام نشان دهد، این حرف‌های سفیر روسیه تیر خلاص به آن همه تبلیغات رسانه‌ای است.
هرچند پیش از این هم اسراییل به عنوان یک کشور « نژادپرست» و بنیان‌گذاشته شده بر مبنای نژاد-مذهب شناخته می‌شد، ولی اقدام اخیر پارلمان این کشور مبنی بر تشکیل دولت کاملاً یهودی با واکنش تند جامعه جهانی مواجه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا