آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

اختصاص ۴۰۰میلیون افغانی برای مبارزه با کرونا از سوی رییس جمهور غنی به هرات

محمد اشرف‌ غنی رییس جمهور کشور دستور اختصاص مبلغ ۴۰۰ میلیون افغانی بودجه اضطراری را برای مقابله با ویروس کرونا در هرات داد.

محمد اشرف‌ غنی رییس جمهور کشور دستور اختصاص مبلغ ۴۰۰ میلیون افغانی بودجه اضطراری را برای مقابله با ویروس کرونا در هرات داد.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی شام روز سه‌شنبه ( ۲۷ حوت) در یک پیام ویدیویی به مردم هرات گفت که در پهلوی تمام اقدامات بزرگ و استراتژیک دستور داده که مبلغ ۴۰۰ میلیون افغانی بودجه‌ اضطراری برای مقابله با ابعاد مختلف معضل کرونا، به ولایت هرات انتقال یابد.
آقای غنی تاکید کرد که تمام امکانات دولتی را به هدف جلوگیری از شیوع و مهار ویروس کرونا در اختیار ولایت هرات قرار می‌دهد.
رییس جمهور غنی افزود که برای مهارسازی این ویروس همچنان به اقدامات فوری در بخش‌های مدیریت بازگشت‌کنندگان، بسیج کمک‌ها، ایجاد سهولت‌های اضطراری، جلوگیری از رکود اقتصادی و تدارکات امکانات خاص دستور داده‌ است.
او تصریح کرد که به‌زودی یک شورا به عضویت نمایندگان ولایت هرات در مجلس نمایندگان، سنا، شورای ولایتی هرات، سکتور خصوصی و جامعه‌ مدنی برای چگونگی مدیریت مصرف و نظارت تخصیص مالی ایجاد خواهد شد.
اشرف غنی افزود که سکتور خصوصی، سرمایه‌گذاران و جامعه‌ فکری هرات روی یک طرح واضح برای فعال‌نگهداشتن وضعیت اقتصادی هرات کار کنند. او خطاب به مردم هرات گفت که در امر مبارزه با ویروس کرونا پیش‌قدم شوند و با دولت همکاری کنند.
تا کنون ۱۳ مورد مثبت ویروس کرونا در هرات و ۹ مورد در دیگر ولایات ثبت شده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا