آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

لاوروف در پاکستان:

اختلافات در منطقه باید به طور صلح‌آمیز و مدنی حل شود

وزیر امور خارجه روسیه در سفرش به پاکستان با ستایش از نقش اسلام‌آباد در روند صلح افغانستان گفته است که اختلافات در منطقه و آسیای جنوبی باید به گونه صلح‌آمیز و مدنی حل و فصل شود.


به گزارش خبرگزاری دید، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با نیوز انترنشنل گفته است که مسکو انتظار دارد نشست ترویکای گسترده انگیزه لازم به مذاکرات میان‌افغانی بدهد.
لاوروف با اشاره به نقش پاکستان در آمادگی نشست ترویکای گسترده گفته است: ما انتظار داریم نشست ترویکا ۱۸ مارچ ۲۰۲۱ انگیزه لازم را به گفت‌وگوهای میان‌افغانی بدهد.
وزیر خارجه روسیه ضمن اعلام علاقمندی روسیه برای ایجاد همکاری با پاکستان، هند و سایر شرکا در اوراسیا، افزوده است: ما متقاعد شده‌ایم که اختلافات بین کشورها در هر منطقه از جهان، از جمله جنوب آسیا باید به روش مسالمت‌آمیز و متمدن و بر اساس قوانین بین‌المللی حل شود.
وی در ادامه بیان داشته است که با ابتکار رییس جمهور ولادیمیر پوتین برای توسعه مشارکت اوراسیای بزرگ، یک آجندای واحد در حال پیشرفت است و اشتراک در آن برای همه کشورها، از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا آزاد است.
به گفته سرگئی لاوروف، مسکو و اسلام‌آباد روابط سازنده و رویکرد مشابهی در ارتباط به مسائل عمده منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله مسئله افغانستان دارد.
وی افزوده است: ما از نقش اسلام‌آباد در پیشبرد آشتی ملی در افغانستان، از جمله از طریق میکانیزم ترویکای گسترده قدردانی می‌کنیم.
وزیر خارجه روسیه همچنین گفته است که شرکت‌های روسی آماده است در نوسازی سکتور انرژی و سیستم خط آهن با پاکستان همکاری کند.
گفتنی است که وزیر خارجه روسیه روز گذشته وارد پاکستان شد و قرار است امروز چهارشنبه(۱۸ حمل) با همتای پاکستانی خود نشست داشته باشد. وی از هند به اسلام‌آباد سفر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا