آخرین اخبارافغانستان

نماینده سازمان ملل در امور افغانستان:

اختلافات سیاسی باعث گسترش ناامنی‌ها در افغانستان شده‌است


تاداماشی یاماموتو، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان در جریان بازدیدش از ولایت فاریاب گفته است که کشمکش‎های جاری میان جریان‌های سیاسی افغانستان و حکومت از عوامل اساسی گسترش ناامنی‌ها در کشور است.
آقای ماماموتو همچنان گفته است، در صورتی که اختلافت سیاسی میان جریان‎های مختلف و حکومت وجود داشته باشد، وضعیت امنیتی این کشور به این زودی‎ها بهبود نخواهد یافت.
وی اما تاکید کرده است که جنگ داخلی جاری در افغانستان از طریق گفت‎وگو و مذاکره حل شدنی است و جامعه جهانی هم از روند مذاکرات به رهبری خود افغان‎ها حمایت می‌کند.
نماینده ویژه ملل متحد در افغانستان همچنان افزوده که تنها گزینه نظامی نمی‎تواند به جنگ در این کشور خاتمه بدهد، در کنار آن باید حکومت افغانستان گزینه‎های صلح‎جویانه را نیز پیگیری کند.
این دیپلومات ارشد بین‎المللی در پیوند به انتخابات سال آینده پارلمانی در کشور نیز گفته است که سازمان ملل تنها از انتخابات شفاف و عادلانه که مردم در آن حضور داشته باشند، حمایت خواهد کرد.
سفر آقای یاماموتو در حالی به شمال کشور صورت می‌گیرد که از یک‌سو دامنه جنگ در آن بخش کشور افزایش یافته و از سوی دیگر ائتلاف نجات از سمت در برابر حکومت وحدت ملی شکل گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا