آخرین اخبارجهانسیاست

اخراج افسران عامل پرتاپ تصادفی موشک کروز به پاکستان، از ارتش هند

خبرگزاری دید: دولت هند چند ماه پس از بررسی حادثه‌ای که منجر به پرتاب موشک به سمت پاکستان شده بود، افسر متهم را اخراج کرد.


نیروی هوایی هند روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد انحراف از رویه‌های عملیاتی ٣ افسر منجر به پرتاب اشتباهی موشک به سوی پاکستان شده بود.
در بیانیه آمده است: دادگاه تحقیقاتی که برای اثبات حقایق پرونده، از جمله تعیین مسئولیت این حادثه تشکیل شد، دریافت که انحراف از رویه‌های معیاری عملیاتی توسط سه افسر منجر به شلیک تصادفی موشک شده است.
موشک BrahMos – موشک کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای که به طور مشترک توسط روسیه و هند ساخته شده است – در ۹ مارچ شلیک شد و پاکستان را بر آن داشت تا در مورد این حادثه از دهلی نو به دنبال پاسخ باشد.
این حادثه که ممکن است اولین مورد در نوع خود باشد، بلافاصله سوالاتی را در مورد میکانیزم‌های ایمنی برای جلوگیری از پرتاب‌های تصادفی ایجاد کرد و نگرانی‌هایی را به وجود آورد؛ زیرا هر دو کشور دارای تسلیحات هسته ای هستند.
مقامات پاکستانی می‌گویند این موشک غیرمسلح بوده و در نزدیکی شهر میان‌چانو در شرق این کشور، در حدود ۵۰۰ کیلومتری (۳۱۰ مایلی) اسلام آباد برخورد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا