آخرین اخبارافغانستانسیاست

اخلاقی: عبدالله بر عزل عطا محمد نور اصرار داشت

به دنبال اظهارات امروز(۴ جدی) داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت مبنی بر عدم موافقت با برکناری عطا محمد نور از ولایت بلخ تا ۱۵ روز پیش، برخی از اعضای شورای رهبری جمعیت اسلامی در این مورد واکنش نشان داده و می‌گویند که عبدالله از اول می‌خواست والی بلخ کنار زده شود و با رهبری جمعیت موافق نبود.
به گزارش خبرگزاری دید، نورالرحمان اخلاقی عضور شورای رهبری جمعیت اسلامی در واکنش به سخنان داکتر عبدالله گفته است که آقای عبدالله ماندن عطا محمد نور را در ولایت بلخ «ناممکن» می‌خواند.
به گفته آقای اخلاقی، در تمامی مراحل مذاکرات جمعیت اسلامی با داکتر عبدالله، این حزب بر ماندن آقای نور در ولایت بلخ تاکید می‌کرد ولی از سوی عبدالله رد می‌شد.
آقای اخلاقی گفت: «یک شنبه شب ۲۶ قوس جلسه کمیته مربوطه از ساعت ۵ شام تا حوالی ۱۱ شب ادامه یافت. تنها درخواست تیم مذاکره کننده گرفتن فرصت ۱۴ روزه از رییس اجرایی بود تا این موضوع به یک غایله تبدیل نشود.»
سخنان این عضو شورای رهبری جمعیت، این گفته عبدالله را که گفته است در مسئله منظوری استعفای والی بلخ شورای رهبری جمعیت با او موافق بود، رد می‌کند.
از سویی هم، آقای اخلاقی می‌افزاید:« من در تمام مراحل مذاکرات تیمی از شورای رهبری با داکتر عبدالله عبدالله در مورد والی بلخ حضور داشتم و عضو این تیم بودم. در تمامی مراحل، فشار اعضای شورای رهبری بر ماندن استاد عطامحمد و حل آرام این قضیه بود. اما آخرین پاسخ رییس اجراییه این بود که «نا ممکن» است.»
این عضو جمعیت می‌گوید که پس از آن شب متوجه شده است که هیچ‌گاه داکتر عبدالله موضوع ولایت بلخ را به صورت مستقیم با غنی مطرح نکرده است و فقط از طریق « رحیمی » رییس دفتر و استانکزی رییس امنیت به غنی پیام داده است.
صبح امروز(۴ جدی) داکتر عبدالله در نشست شورای وزیران گفت که تا پانزده روز پیش موافق عزل عطا محمد نور از ولایت بلخ نبوده و در تصمیم منظوری استعفای او شورای رهبری جمعیت موافقت داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا