آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

اداره هوانوردی: به دلیل مشکلات تخنیکی اجازه پرواز داده نشد

اداره مستقل هوانوردی ملکی با نشر اعلامیه‎ای در مورد چرایی لغو پرواز هواپیمای حامل عطا محمد نور از میدان هوایی مزارشریف معلومات داده و آن را ناشی از مشکلات تخنیکی و ازدحام در میدان هوایی قندهار عنوان کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه اداره هوانوردی ملکی گفته شده که قبلاً برای این هواپیما اجازه پرواز داده شده بود، ولی به دلیل تاخیر زیاد پرواز آن لغو شد.
در بخشی از اعلامیه آمده است:« بناءً به دلیل تاخیر به وجود آمده قرار شد که این پرواز شام روز پنجشنبه ۹ قوس ۱۳۹۶ ساعت ۹:۱۵ شب نشست نماید که به دلیل محدودیت امکانات انجام پروازهای شبانه در میدان هوایی بین‎المللی کندهار و ایجاب هماهنگی‌های لازم با نیروهای ناتومستقر در آن میدان، چون از طرف شب در بخش‎های این میدان حفظ و مراقبت و عملیات‌های نظامی صورت می‌گیرد؛ ازطرف قوای حمایت قاطع برای انجام پرواز متذکره معذرت خواسته شد و ابلاغ گردید که با هماهنگی بخش‌های مربوطه، این پرواز می‌تواند از طرف روز انجام شود.»
شب گذشته به هواپیمای حامل عطا محمد نور و باتور دوستم از میدان هوایی بین‎المللی مزارشریف اجازه پرواز داده نشد که به باور برخی‎ها تلاشی بود از سوی حکومت برای ممانعت از حضور والی بلخ در نشست بزرگی سیاسی قندهار.
قرار بود عطا محمد نور و باتور دوستم در نشست بزرگی که از سوی رهبران سیاسی منتقد حکومت در قندهار برگزار شده است، اشتراک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا