آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثخبر های مهممنطقههند

ادامه اعتراضات در هند؛ ده‌ها تن کشته و زخمی شده است

در جریان اعتراضات و درگیری مردم هند با نیروهای پولیس، روز جمعه (۲۹ قوس) در ایالت اوتارپرادیش ۶ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند.

در جریان اعتراضات و درگیری مردم هند با نیروهای پولیس، روز جمعه (۲۹ قوس) در ایالت اوتارپرادیش ۶ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، فرمانده پولیس ایالت اوتارپرادیش به خبرگزاری رویترز گفته‌ است که در جریان درگیری بین مردم و پولیس ۶ نفر کشته و ۳۲ نفر زخمی شده‌ است.
این فرمانده پولیس افزوده‌ است که دلیل مرگ هیچ‌یک از قربانیان، عملکرد پولیس نبوده و ۱۴۴ نفر نیز بازداشت شده‌ است.
اعتراضات به قوانین جدید شهروندی هند که ۹ روز پیش در پارلمان این کشور تصویب شد، شدیدترین اعتراضات ضد دولتی در طول حکومت نارندرا مودی خوانده شده ‌است.
تظاهرات‌ گسترده‌ای که از هفته گذشته شدت گرفته به لایحه جدید دولت هند به پذیرش پناهجویان غیرمسلمان مربوط می‌شود و همچنین نسبت به سرازیر شدن سیلی از مهاجران از کشورهای پاکستان، افغانستان و بنگلادیش است.
طبق قوانین جدید، دریافت شهروندی هند برای اقلیت‌های مذهبی (هندو‌ها و مسیحیان) ساکن کشورهای مسلمان همجوار آسان‌تر شده؛ اما منتقدان قانون تاکید کردند که در این قوانین حقوق برابر برای مسلمانان در نظر گرفته نشده و این نقض قانون اساسی هند به عنوان یک جمهوری سکولار است.
روز جمعه،( ۲۹قوس) با وجود هشدار پولیس در مورد ممنوع‌ بودن تظاهرات، معترضان در شهرهای مختلف هند از جمله دهلی، کلکته، حیدرآباد و اوتارپرادیش به خیابان‌ها رفتند.
به گزارش رسانه‌های محلی هند، دست کم در جسد ۵ نفر از کشته‌شدگان خشونت‌ها در مناطق مختلف اوتارپرادیش زخم گلوله وجود داشته‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا