آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

سخنگوی رییس جمهور:

ادامه خشونت‌ها و حملات طالبان روند صلح را جداً آسیب می‌زند

سخنگوی ریاست ‌جمهوری می‌گوید که خشونت‌ها و ادامه حملات طالبان روند صلح کشور با به گونه جدی با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دید، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در یک کلیپ ویدیویی که امروز (شنبه، ۲۶ میزان) به رسانه‌ها فرستاده، گفته است که حملات اخیر طالبان بر ولایت هلمند آسیب بزرگی به مردم این ولایت وارد کرده است. او این حملات طالبان را «وحشیانه» و جنگ این گروه را «ناروا» خوانده است.
صدیقی افزوده، مردم و حکومت افغانستان این گونه حملات طالبان را «سخت» محکوم می‌کنند. او در عین حال گفته است که حکومت خواهان توقف فوری حملات طالبان بر بخش‌هایی از کشور از جمله ولایت هلمند است.
صدیقی افزوده است که ادامه‌ جنگ و خشونت‌های طالبان، در کنار ایجاد چالش‌های جدی در برابر روند صلح، امید مردم افغانستان را برای ختم جنگ نیز خدشه‌دار می‌سازد.
حملات طالبان بر بخش‌هایی از هلمند از حدود ده روز به این طرف ادامه دارد. ریاست مهاجرین و عودت‌کنندگان هلمند از بی‌جاشدن حدود ده‌هزار خانواده از اثر جنگ در این ولایت خبر داده است.
در همین حال، یاسین خان والی هلمند در صحبت با رسانه‌ها گفته است که در درگیری‌های اخیر میان نیروهای دولتی و جنگ‌جویان طالبان در این ولایت، حدود ۳۰۰ طالب و ۳۰ نیروی دولتی کشته شده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا