آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثگزارش

ادامه درگیری میان نیروهای امنیتی و قیصاری در مزارشریف

گزارش‌های تایید ناشده حاکی از آن است که افراد وابسته به قیصاری خانه یکی از اعضای سابق پارلمان را آتش زده و نشانه‌ای از تسلیم در آن‌ها دیده نمی‌شود

درگیری میان نیروهای امنیتی و دفاعی بلخ و افراد نظام‌الدین قیصاری که از نیمه شب گذشته آغاز شده، تاکنون ادامه یافته است. گفته شده که در این درگیری از سلاح‌های نیمه سنگین هاوان و آر پی جی نیز استفاده می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، از نیمه شب گذشته درگیری شدیدی میان نیروهای امنیتی و افراد مسلح نظام‌الدین قیصاری در ناحیه پنجم شهر مزارشریف آغاز شده است.
عادل‌شاه عادل سخنگوی پولیس بلخ به رسانه‌ها گفت: پس از آنکه نیروهای امنیتی بر اساس حکم نهادهای عدلی و قضایی وارد عمل شدند و خانۀ نظام‌الدین قیصاری را محاصره کرده و خواهان تسلیم شدن وی و افرادش شدند، با مقاومت مسلحانه روبرو شدند.
از سویی هم، باشندگان ناحیه پنجم شهر مزارشریف شبی پر از وحشت و سر و صدا را تجربه کردند، صدای فیر سلاح‌های سبک و سنگین همچنان ادامه دارد.
به گفته سخنگوی پولیس بلخ، در این اواخر افراد مسلح وابسته به قیصاری باعث بی بندوباری، اخاذی و باجگیری و اخلال امن عامه در شهر مزارشریف شده بودند که بدین اساس نهادهای عدلی و قضایی حکم بازداشت او و افراد وابسته به وی را صادر نمود.

سخنگوی پولیس بلخ تاکیدکرد که نیروهای امنیتی مصمم‌اند حکم قانون را اجرا و قیصاری و افرادش را بازداشت و به پنجه قانون تسلیم کنند.
تاکنون اما گزارشی از میزان تلفات دو جانب در دست نیست و سخنگوی پولیس بلخ نیز در این مورد چیزی به رسانه‌ها نگفته است.
گزارش‌های تایید ناشده حاکی از آن است که افراد وابسته به قیصاری خانه یکی از اعضای سابق پارلمان را آتش زده و نشانه‌ای از تسلیم در آن‌ها دیده نمی‌شود.
گفتنی است که از حدود یک ماه به این طرف شکایاتی از عملکرد نیروهای وابسته به قیصاری در مزارشریف رسانه‌ای شد. گفته شده که او نزدیک به ۳۰۰ مرد را در این شهر مسلح کرده و هشدار داده است که در صورت تلاش حکومت مرکز برای بازداشتش، شمال را مستقل اعلام خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا