آخرین اخباراجتماعافغانستان

ادریس رسولی: فرهنگ ازدواج آسان را ترویج کنیم

خبرگزاری دید: مسئولان نهاد فرهنگی وصال کوثر می‌گویند که آنها با برگزاری مراسم ازدواج‌های دسته جمعی در پی ترویج فرهنگ ازدواج آسان هستند.

در یازدهمین دور عروسی‌های دسته جمعی، جشن ازدواج جمعی ۳۱ زوج در کابل برگزار شد.

ادریس رسولی مسئول نهاد فرهنگی می‌گوید که آنها با کمک خیرین توانسته‌اند زمینه ازدواج ۴۰ زوج را در ولایت بامیان و ۳۱ زوج را در کابل برگزار کنند.

آقای رسولی افزود که مردم باید روی آسان سازی ازدواج کار کنند زیرا یک جامعه سالم به بار می‌آید. جوانان ما به خاطر فقر و بیکاری از کشور فرار کرده‌اند و خیلی از آنها به خاطر یافتن پول عروسی شان، مهاجر شدند.

رسولی افزود که هدف اصلی ترویج فرهنگ ازدواج آسان است. ما همه محتاج به فرهنگ اسلامی هستیم ازدواج یک پیوند بسیار خوبی است که از نگاه قرآن و احادیث ارزشمند به شمار می‌رود.

بشیر محمدی یکی از دامادها به خبرگزاری دید گفت ازدواج ما باید اسلامی باشد این برنامه ها زمینه آغاز زندگی مشترک آسان را مساعد می‌سازد.

محمدی گفت: این برنامه‌ها باید مورد حمایت مالی و رسانه‌ای قرار بگیرد تا جوانان به سهولت ازدواج کنند.

احمد مبین یکی دیگر از دامادها گفت: من سه سال نامزد بودم و پول عروسی را نداشتم، بلاخره به این نهاد مراجعه کردم و این نهاد امروز زمینه ازدواج ما را فراهم کرده است.

وی گفت: پول عروسی در افغانستان کمرشکن است در حالی که مردم در فقر و بیکاری هستند هزینه‌های عروسی‌ها بسیار بلند و گزاف است.

گفتنی است که مراسم عروسی‌های دسته جمعی از سوی برخی از نهادهای خیریه و نهادهای فرهنگی برگزار می‌شود و این برنامه ها از سوی علما و شهروندان مورد استقبال قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا