آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

ادعای افسر پاکستانی: امیرخان متقی با جنرال باجوا پیش از ایجاد رابطه با هند

خبرگزاری دید: یک افسر پیشین پولیس پاکستان ادعا کرده که مقامات امارت اسلامی پیش از آغاز فعالیت دیپلماتیک هند در افغانستان با جنرال قمر جاوید باجوا رییس پیشین ستاد ارتش پاکستان مشورت کرده‌اند.

به نقل از جیو نیوز، حسن عباس از افسران پیشین پولیس پاکستان امروز شنبه(٩ ثور) گفته که امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه، پیش از آن که از هند بخواهد دیپلمات‌های خود را به کابل بفرستد با رییس ستاد ارتش پاکستان دیدار «مفصلی» داشته است.

عباس در کتاب خود نوشته است: به هر حال، بدون پاکستان نمی‌توانست اتفاق بیفتد – و پاکستان به این ترتیب عمل کرد، زیرا ممکن است چشم‌اندازی برای کمک به طا-لبان در افغانستان باز کند.

اطلاعات کتاب این افسر پیشین پاکستان همچنان حاکی از آن است که سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان به تازگی نسبت به شیرمحمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه طا-لبان به دلیل فارغ شدنش از اکادمی نظامی هند (آی‌ام‌ای‌) در دهه ۱۹۸۰، مشکوک و بی‌اعتماد شده‌اند.

حسن عباس که در حال حاضر مشاور ارشد انجمن آسیایی و استاد برجسته مرکز مطالعات استراتژیک جنوب‌شرق، از نهادهای نزدیک به دانشگاه دفاع ملی امریکا است، در کتابش همچنان نوشته که هرچند طا-لبان برای افزایش توانایی‌شان برای مبارزه با داعش به دنبال کمک پاکستان از جمله به دست آوردن هواپیماهای بی‌سرنشین هستند، اما به ‌شدت تلاش دارند تا رابطه خود را با ارتش این کشور کاهش دهند.

این در حالی است که هند تیمی از دیپلمات‌های خود را سال گذشته به کابل اعزام کرد اما از پیشرفت فعالیت‌های آن‌ها خبری نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا